نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان
نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان

تولید شکلات لاتامارکو


هر تجارتی که طعم و رنگ این میوه را به خود می‌گیرد، محبوب دل همگان می‌شود.

شاید بومیان مناطق آمازون که از این میوه در مصارف غذایی خود استفاده می‌کردند هیچ‌گاه تصور این را هم نداشتند که زمانی که برای نخستین‌بار تاجری به نام «هرناندو کورتز» در سال ۱۵۲۸.م میوه کاکائو را از امریکای جنوبی به اسپانیا برد، میوه‌ای با این ظاهر ناخوشایند اما خوش طعم، به یکی از تجارت‌های بزرگ و پرجاذبه با طرفداران دو آتیشه در سراسر جهان تبدیل شود. حجم تجارت میوه خوش‌طعم کاکائو که ماده اولیه شکلات‌های دوست‌داشتنی ما هست، سالانه چیزی در حدود ۴ میلیون تن است که این میزان برداشت، برای مصرف در فرآورده‌های کاکائویی و تولید شکلات و همچنین تبدیل آنها به پودر کاکائو، به شرکت‌های تولیدکننده در تمام جهان صادر می‌شود. میوه کاکائو که متعلق به درختی در جنگل‌های حاره‌ای آمازون و دیگر مناطق امریکای مرکزی است، اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده شکلات‌هایی است که محبوبیت خاصی میان تمام مردم جهان دارد. این خوراکی خوشمزه در میان تمام مردم از زمان کودکی تا مرگ دوستداران بسیار دارد به شکلی که شما اگر در جرگه دوستداران این خوراکی نباشید به طور حتم به سلیقه غذایی شما شک خواهند کرد.

بازاریابی بین المللی

اگر در نظر دارید تجارت خود را بین المللی کنید و هنوز اول کار هستید و یا نمیخواهید ریسک سرمایه گذاری در ترکیه را انجام دهید.شرکت ام تی رویال پیشنهاد بسیار ویژه ای برای شما در نظر دارد.

شما می توانید با فروش و بازاریابی در داخل شرکت ام تی رویال از فروش خود سود ببرید بدون حتی یک ریال سرمایه گذاری و ریسک.بسیاری از دوستانمان در حال حاضر به این شکل با شرکت ام تی رویال همکاری می نمایند.

1-حضور در خود شرکت و عقد قرارداد با شرکت و مشخص شدن سود شما از فروش

2-همکاری با شرکت به صورت غیر حضوری

[caption id="attachment_5073" align="alignnone" width="300"]ترکیه - مجله واردات و صادرات ترکیه - مجله واردات و صادرات[/caption]

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

00902122582323 دفتر مرکزی استانبول

00902122582324 دفتر مرکزی

00905377983495 موبایل/واتس آپ/پشتیبانی

با ما از اینجا در ارتباط باشید.

 

بزودی در مورد موارد زیر نیز برای شما مطالبی را انتشار خواهیم داد.

1-سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

2-سرمایه گذاری در ترکیه چگونه می باشد

3-سرمایه گذاری در ترکیه و یا گرجستان؟

4-حداقل سرمایه گذاری در ترکیه

5-بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

6-سرمایه گذاری در بورس ترکیه

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.

شرکت ام تی رویال ترکیه

شرکت صادرات و واردات در ترکیه

می خواهم روی خودم سرمایه گذاری کنم

گام به گام واردات از ترکیه

پرسودترین کالاهای وارداتی از ترکیه در سال۲۰۲۰

راه های تشخیص شرکت معتبر در ترکیه

شرکت واردات و صادرات در ترکیه

کارمزد شرکت های بازرگانی در ترکیه چگونه محاسبه می شود؟

شرکت بازرگانی در ترکیه

صادرات و واردات با سرمایه کم

واردات و صادرات ترکیه چیست؟



تولیدکنندگان این خوشمزه‌ها
از زمانی که میوه و پودر کاکائو محبوبیت جهانی پیدا کرد، هر روز بر حجم تجارت آن افزوده شد. این امر موجب شد تا کشورهای تولیدکننده کاکائو بر تعداد و وسعت مزارع زیر کشت این میوه بیفزایند و کشورهایی هم که از نظر آب و هوایی توانایی کشت و تولید این میوه را دارند به جمع کشورهای تولیدکننده بپیوندند. درحال حاضر، گونه‌های مختلفی از این گیاه در مناطق مختلف جهان کشت می‌شود که بیشترین میزان برداشت آن به‌طور عمده در ۱۰ درجه شمال و جنوب خط استوا صورت می‌گیرد.غنا، بزرگترین کشور تولیدکننده دانه کاکائو در غرب آفریقاست که تولیدکننده مرغوب‌ترین دانه کاکائو در جهان نیز است. پس ازآن کشورهای نیجریه، کامرون و ساحل عاج، و در امریکای جنوبی کشورهای برزیل، کاستاریکا، ونزوئلا، پرو، گواتمالا و اکوادور نیز عمده‌ترین کشورهای تولیدکننده محسوب می‌شوند.
اگر چه کشورهای افریقایی خاستگاه میوه کاکائو در جهانند اما به تازگی در آسیا نیز کشورهایی چون مالزی و اندونزی گونه‌هایی از این محصول کشاورزی را تولید می‌کنند. با این وجود، به‌طور عمده دو سوم تولید جهانی این محصول به کشورهای آفریقایی نام برده شده اختصاص دارد.
بر اساس آمار سال ۲۰۱۲.م، ساحل عاج با تولید یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن کاکائو، بیشترین تولیدکننده کاکائو در جهان بود. غنا با تولید ۸۷۹ هزار تن کاکائو، دومین تولیدکننده بزرگ کاکائو در دنیا است. اندونزی نیز با تولید ۴۵۰ هزار تن کاکائو، در رتبه سوم بزرگترین تولیدکنندگان کاکائو در جهان قرار دارد. کشورهای نیجریه با تولید ۲۳۰، برزیل با ۲۲۰، کامرون با ۲۰۷، اکوادور با ۱۹۰، جمهوری دومینیکن با ۷۲، پرو با ۵۸ و گینه‌نو با ۴۵ هزار تن کاکائو، در رتبه‌های چهارم تا دهم فهرست بیشترین تولیدکنندگان کاکائو در دنیا قرار گرفتند.


سازمانی جهانی در خدمت کاکائو
در سال ۱۹۷۳.م سازمانی با هدف برقراری ثبات در بازارهای جهانی کاکائو و همچنین ایجاد ثبات در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیطی در دو مقوله تولید و مصرف، در لندن پایتخت انگلیس شکل گرفت. سازمان جهانی کاکائو متشکل از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کاکائو در سراسر جهان با امضای نخستین توافقنامه جهانی کاکائو در کنفرانس بین‌المللی کاکائو سازمان ملل متحد در ژنو، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اعضای این سازمان جهانی را ۸۵ درصد کشورهای تولیدکننده و ۶۰ درصد کشورهای مصرف‌کننده تشکیل می‌دهند. فراهم کردن شرایطی پایدار برای اقتصاد جهانی کاکائو و تاسیس یک هیات مشورتی درباره اقتصاد جهانی کاکائو را می‌توان از دستاوردهای مهم توافقنامه بین‌المللی کاکائو برشمرد. نظارت بر تعیین میزان تعرفه گمرکی واردات دانه‌های کاکائو، تولیدات نیمه کاکائویی و شکلات، به طور غیرمستقیم نظارت بر اعمال مالیات‌های مربوط به مصرف و فرآوری این محصول، هزینه‌های تولید در کشورها و مناطق مختلف، گذاشتن اطلاعات بازار در اختیار کشاورزان و مزرعه داران دانه‌های کاکائو، کنترل قیمت این دانه‌ها در بازارهای جهانی از طریق همکارهای دو جانبه میان کشاورزان و فعالان صنعت کاکائو همگی از وظایف سازمان بین‌المللی کاکائو به‌شمار می‌روند. قیمت‌های مطلوب و درآمدهای بالا برای مزرعه‌داران دانه‌های کاکائو از عناصر اصلی ثبات در بازارهای جهانی کاکائو به شمار می‌آید و بدون وجود چنین شرایطی ثبات معنایی ندارد. ایجاد شفافیت در بازارهای جهانی کاکائو برای بیش از ۳۰ سال یکی از دغدغه‌های عمده سازمان بین‌المللی کاکائو بوده است.
برای تثبیت بازارهای جهانی کاکائو، جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول، فراهم کردن زمینه مساعد برای تصمیم‌گیری تمامی فعالان بازارهای جهانی کاکائو و توسعه درآمد مزرعه داران کوچک، ایجاد شفافیت در بازارهای جهانی لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا، سازمان بین‌المللی کاکائو، جمع آوری، بررسی و انتشار آمارهای مربوط به تولید، قیمت‌ها، تحولات بازار سهام و مصرف کاکائو را در دستور کار خود قرار داد. بولتن‌های سازمان بین‌المللی کاکائو که هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود، به عنوان یکی از منابع معتبر برای دسترسی به آمارهای بازار جهانی کاکائو به شمار می‌آیند.

بهترین قیمت برای انواع پودر کاکائو

شرکت ام تی رویال با توجه به اینکه واردات انواع پودر کاکائو را به صورت مستقیم و در تناژ بسیار بالا تهیه می نماید.به این لحاظ قیمت های این شرکت در بسیاری از مواقع پایین تر از قیمت کارخانجات تولید کننده نیز می باشد.لذا در فروش اینترنتی و نرمال ما بهترین قیمت ها را ارائه می نماییم.و این یک امتیاز بسیار عالی برای مصرف کنندگان عزیز می باشد.

[caption id="attachment_4786" align="alignnone" width="300"]خرید اینترنتی پودر کاکائو خرید اینترنتی پودر کاکائو[/caption]

سایت ام تی رویال

سایت ام تی رویال به عنوان یک شرکت بازرگانی و تولیدی و فروش پودر کاکائو و سایر مشتقات مواد اولیه شکلات در خدمت بازرگانان و تولیدکنندگان گرامی می باشد.شما در سایت ام تی رویال می توانید به سادگی از بین ده ها برند مطرح پودر کاکائو نسبت به سلیقه خود مواد اولیه را انتخاب نمایید.

اگر درخواست های شما به صورت عمده باشد می توانید از امتیازات بسیار بالایی برخوردار شوید.

[caption id="attachment_4107" align="alignnone" width="300"] پودر کاکائو پودر کاکائو[/caption]

لینک رویت استانداردهای پودر کاکائو لاتامارکو

مطالب مرتبط:


تاج تولید کاکائو برساحل عاج
کشور ساحل عاج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای غرب آفریقا که از نظر اقتصادی دارای موقعیت استراتژیک ویژه است با تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تن کاکائو در سال ۴۰ درصد از تولید جهانی کاکائو را به خود اختصاص داده است.این کشور در مقام نخستین تولیدکننده جهانی این محصول قرار می‌گیرد. کشت کاکائو در مناطق مرکزی و شمالی ساحل عاج سبب شده است که کاکائو به بالاترین قیمت خود در بازارهای جهانی به فروش برسد. این محصول در بازار لندن و نیویورک از محبوبیت خاصی برخوردار است و تقاضای جهانی برای خرید آن همیشه وجود دارد. انتقال سازمان جهانی کاکائو در سال ۲۰۰۳ به کشور ساحل عاج نیز خبر از اهمیت این کشور در حوزه تولید و تجارت کاکائو می‌دهد.


صادرات کاکائو؛ هدف ملی
در میان کشورهای تولیدکننده کاکائو، کشور نیجریه در مقام چهارم قرار دارد. کاکائو در این کشور که از کشورهای مهم اقتصادی در قاره افریقا محسوب می‌شود، دومین منبع درآمدهای ارزی بعد از نفت خام است و به طور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به دومیلیون شغل در این کشور ایجاد کرده است. بر اساس آمار، حجم صادرات کاکائو در این کشور در سال ۲۰۱۲.م، ۹۰۰ میلیون  بوده است که این رقم درسال ۲۰۱۱.م، به ۸۲۲/۹میلیون رسیده است. صادرات کاکائو در نیجریه سالانه به‌طور متوسط از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است و از ۲۱۵ میلیون در سال ۲۰۰۶.م به ۸۲۲/۸میلیون‌دلار در سال ۲۰۱۱.م رشد صادرات داشته است. تنها ۳ درصد از کل تولیدات کاکائو این کشور به مصرف داخلی می‌رسد و باقی آن به سایر کشورها صادر می‌شود. دراین راستا، نیجریه هدف خود را بر این گذاشته تا با احترام به قوانین بین‌المللی میزان تولید و صادرات کاکائو به سایر کشورها را افزایش دهد.

پودر کاکائو نچرال چیست؟

پودر کاکائو نچرال یا همان طبیعی به پودر کاکائویی گفته می شود که فرایند آلکالیزه کردن یا همان قلیایی کردن بر روی آن انجام نشده است.و این نوع پودر کاکائو به صورت کاملا طبیعی با رنگ روشن قهوهای می باشد.طعم قوی تری نسبت به پودر کاکائو آلکالایز دارد.

تفاوت پودر کاکائو نچرال با آلکالایز در چیست؟

[caption id="attachment_4320" align="alignnone" width="300"]مشخصات پودر کاکائو نچرال مشخصات پودر کاکائو نچرال[/caption]

پودر کاکائو لاتامارکو

کمپانی لاتامارکو تولید کننده پودر کاکائو آلکالایز و نچرال می باشد.محصولات این شرکت دارای بیشترین مدارک و استانداردهای کیفیت از اروپا می باشد.

شرکت ام تی ویال

شرکت ام تی رویال ترکیه به صورت تخصصی همرا با سالها تجربه امکان ارائه خدمات ویژه ای را برای مشتریان عزیز دارد.

1-واردات انواع پودر کاکائو آلکالایز و نچرال

2-واردات روغن جانشین

3-واردات کره کاکائو

4-واردات پودر قهوه

5-واردات دانه کاکائو

و سایر خدمات بازرگانی

00902122582323 دفتر مرکزی استانبول

00905377983495 موبایل/تلگرام/واتس آپ

با ما مشاوره نمایید تا قیمتها و پیشنهادات ما شما را هم به جمع مشتریان خوشنود ما بپیوندد.

 

[caption id="attachment_4328" align="alignnone" width="300"]مشخصات پودر کاکائو نچرال مشخصات پودر کاکائو نچرال[/caption]

لینک رویت استانداردهای پودر کاکائو لاتامارکو

[caption id="attachment_4320" align="alignnone" width="300"]پودر کاکائو نچرال لاتامارکو پودر کاکائو نچرال لاتامارکو[/caption]

مطالب مرتبط:


بازار کاکائو در ایران
ایران همانند تمامی کشورهای مصرف‌کننده پودر کاکائو، تمام نیاز خود به میوه و پودر کاکائو را از کشورهای تولیدکننده وارد می‌کند. سالانه چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن پودر کاکائو به کشور وارد می‌کند که به طور معمول از کشور ساحل عاج، از طریق کشورهای واسطه به ایران صادر و به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد. کشورهایی که نقش واسطه را در مراودات تجاری ایران در حوزه کاکائو ایفا می‌کنند، کشورهای آلمان، بلژیک، ترکیه، سنگاپور، کویت، مالزی و امارات متحده عربی هستند.
بر اساس آمار گمرک کشور، در دی‌ماه سال گذشته بیش از هزار و ۷۳۷ تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۶ میلیون و ۱۶۹ هزارو ۸۵۹  به کشور وارد شده است. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی ۳/۸۳درصد و ۶/۲۱درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین این آمار نشان می‌دهد که در ۱۰ماه سال گذشته، ۱۹ هزار و ۱۸۶تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۷۲میلیون و ۳۴۸ هزارو ۳۴۵ به کشوروارد شده است که ۴۵/۳۶درصد افزایش از نظر وزن و ۳۲/۲۵ درصد افزایش از نظر ارزش داشته است.
در آخرین آمار گمرک کشور مربوط به دو ماه اول امسال، ۴ هزار و ۳۵۹ تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۶۵ دلار به کشور وارد شد. این میزان واردات از نظر وزنی ۹۵/۵۰ درصد و از نظر ارزشی ۵۸/۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش در اردیبهشت ماه امسال، دو هزار و ۸۶۷ تن کاکائو و فراورده‌های آن به ارزش ۹ میلیون و ۵۱۰ هزارو ۳۴۵ دلار به کشور وارد شد که این میزان واردات از نظر وزنی ۱۴۹/۳۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۰/۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

42 مورد بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

شرکت بازرگانی در ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت مطلوب خود بین سه بازار عمده واردات و صادرات: اروپا ، آسیا و خاورمیانه سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب می کند. ترکیه بندرهایی به دریای سیاه ، مدیترانه و دریای اژه دارد. این موقعیت یابی منحصر به فرد فرصت های عالی برای حمل و نقل دریایی را فراهم می کند اما این کشور گزینه های دیگری نیز برای حمل و نقل زمینی یا هوایی و لجستیک ارائه می دهد.
 
شرکت های بازرگانی در ترکیه باید مطابق با قانون تجارت ترکیه راه اندازی شوند و افراد وارد کننده یا صادر کننده محصولات مختلف باید بر اساس مجوزها و مجوزهای لازم این کار را انجام دهند. وکلای ما در ترکیه می توانند به شما در رعایت مفاد قانون تجارت کمک کنند.
 
روابط تجاری ترکیه
 
شریک اصلی تجارت ترکیه اتحادیه اروپا است که با آن کشور موافقتنامه اتحادیه گمرک را امضا کرده است. سایر شرکای مهم تجاری شامل ایالات متحده ، روسیه ، امارات متحده عربی ، عراق یا سوئیس هستند.
 
ترکیه تعدادی از توافق نامه تجارت آزاد با کشورهایی در سراسر جهان به امضا رسانده است ، این نوع اسناد امکان روابط تجاری بهتر بین دو حوزه قضایی را فراهم می کند. نمونه هایی از کشورهایی که قراردادهای تجارت آزاد با ترکیه را امضا کردند شامل اسرائیل ، مراکش ، گرجستان ، صربستان ، چین و سایر موارد است. ترکیه همچنین عضو سازمان تجارت جهانی و مشارکت یورو-مدیترانه ای است که امکان ایجاد سیاست های تجارت آزاد بین کشورها در منطقه مدیترانه را فراهم می کند.
 
معاهدات دوگانه مالیاتی همچنین سرمایه گذاری های دوجانبه بین ترکیه و سایر کشورهای جهان را تشویق می کند. وکلای ما در ترکیه می توانند جزئیات این توافق ها را به شما ارائه دهند.
شرکت های بازرگانی ترکیه
 
شرکت های بازرگانی در ترکیه می توانند در زمینه های مختلفی ، از واردات و صادرات محصولات مختلف گرفته تا مدیریت زنجیره های توزیع ، نمایندگی از تولید کنندگان مختلف ، خرده فروشان یا عمده فروشان و ارائه مشاوره و خدمات لجستیکی تجارت تخصصی را انجام دهند.
 
صاحبان مشاغل خارجی در ترکیه مجاز به فعالیت در تجارت هستند و از همان حقوق سرمایه گذاران محلی برای باز کردن مشاغل واردات و صادرات برخوردار هستند.
 
انواع شرکتهایی که طبق قانون ترکیه می توانند تأسیس شوند عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی خاص ، شرکت تعاونی ، شرکتهای جمعی یا کمیته ای. شرکت های خارجی که می خواهند عملیات تجاری خود را در ترکیه شروع کنند می توانند شعبه یا یک شرکت فرعی را افتتاح کنند.
 
در صورت افتتاح شعبه ای در ترکیه ، شرکت های ترکی باید با ارائه اساسنامه معتبر شرکت ، اسناد شناسایی موسسین شرکت و سایر مدارک در رجیستری تجارت ثبت نام کنند.
 
کارشناسان موسسه حقوقی ما در ترکیه می توانند با کسب اطلاعات دقیق در مورد قوانین مربوط به سرمایه گذاری های خارجی و الزامات افتتاح شرکت به شما کمک کنند.

صادرات به ترکیه

صادرات به ترکیه در حوزه خشکبار ایرانی

00902122582323 دفتر مرکزی استانبول

00905377983495 موبایل

صادرات به ترکیه یکی از مهم ترین بخش های صادراتی ایران است تا جایی که ترکیه ششمین بازار صادراتی کشور ایران را به خود اختصاص داده است. بازرگانان ایرانی می توانند اقلام مختلفی را برای صادرات به ترکیه انتخاب کنند. در بین محصولات متنوع ایرانی خشکبار ایرانی طرفدار خاصی در بین مردم ترکیه دارد.

خشکبار ایرانی می تواند شامل انواع آجیل ایرانی تا سایر محصولات در این حوزه مانند آلو، گردو و… یا حتی میوه های خشک شده باشد. کشور ایران در زمینه تولید خشکبار نسبت به ترکیه در جایگاه بهتری قرار دارد که بیشترین علت این مزیت را می توان مدیون آب و هوای ایران بود. کشور ترکیه کشوری سردسیر است و همین امر سبب شده است بسیاری از محصولات حوزه ی خشکبار نتوانند در این  آب و هوا رشد کنند اما، کشور ایران با آب و هوایی گرمسیرتر نسبت به کشور ترکیه مزیت بهتری در تولید خشکبار دارد. همین دلیل سبب شده است که صادرات به ترکیه در حوزه خشکبار رونق خوبی پیدا کند.

 

روش های حمل و نقل متداول در صادرات به ترکیه

برای صادرات به ترکیه می توان از روش های مختلفی خشکبار ایران را به ترکیه وارد کرد. استفاده از حمل و نقل هوایی و زمینی دو روش متداول در صادرات به ترکیه هستند. با این وجود در زمینه صادرات خشکبار به این کشور استفاده از حمل و نقل زمینی متداول تر است. البته این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما، مهمترین علت آن برای بازرگان ایرانی این است که این روش کم هزینه تر است و با توجه به این که ترکیه کشور همسایه ایران است زمان زیادی نیز در این شیوه از حمل و نقل از دست نخواهد رفت.

از طریق مرز های زمینی مختلفی در ایران می توان صادرات به ترکیه را در حوزه خشکبار انجام داد. پرترد ترین مرز ایرانی، مرز بازرگان است که تسهیلات گمرکی خوبی نیز ارائه می دهد. این مرز سالیان سال است که در ایران فعال است و یکی از شاه راه های مهم گمرکی بین ایران و ترکیه است.

 

روش های مختلف بسته بندی در صادرات به ترکیه

بسیاری از بازرگان و تجار ایرانی برای صادرات خشکبار خود به ترکیه از دو روش استفاده می کنند. اولین روش؛ ارسال خشکبار به صورت فله است و روش دوم؛ استفاده از بسته بندی با برندی مشخص می باشد. امروزه هر دو روش در بین بازرگانان ایرانی متداول است هرچند روش بسته بندی تحت برندی معتبر و ایرانی می تواند موفقیت بیشتری در بازار های صادراتی ایران برای تجار گرامی داشته باشد.

ترخیص کالا یا ترخیص یک فرایند در گمرکات است که توسط صاحب کالا یا نمایندهٔ قانونی صاحب کالا (بند ب ماده ۱ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی) نزد گمرک جهت صادرات یا واردات کالا صورت می‌گیرد و در طی آن کالا با انجام تشریفات گمرکی مربوط از اماکن گمرکی خارج می‌گردد. فرایند ترخیص کالا شامل تهیه آماده‌سازی و ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیک و محاسبه هزینه‌ها شامل مالیات، سود بازرگانی و حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌باشد.

ترخیص از گمرک

پس از رسیدن محمولات توسط وسیله حمل‌کننده کالا به گمرک، کالا در انبارهای گمرکی قرار می‌گیرد. با ارسال اسناد توسط فروشنده و دریافت اسناد توسط خریدار امکان دریافت قبض انبار و ترخیصیه کالا از شرکت حمل‌کننده توسط ترخیص کار به عنوان نماینده صاحب کالا ایجاد می‌شود. قبل از حضور در گمرک باید تشریفات قبل از اظهار صورت بگیرد و پس از ورود اطلاعات به سامانه گمرک از طریق درگاه اینترنتی ترخیص کار به همراه اسناد کامل و وکالت نامه قانونی در گمرک حاضر می‌شود و از این پس تشریفات گمرکی شکل می‌گیرد. نوع تشریفات گمرکی با توجه به اهداف وارداتکالا و صادرات کالا و نوع رویه گمرکی متفاوت است.

رویه‌های گمرکی ترخیص کالا

با توجه به نوع هدف از واردات و صادرات هر کالایی رویه‌های متعدد گمرکی در جهت تسهیل امور و ترخیص کالا توسط هیئت وزیران تدوین شده و به وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور و به طبع آن گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ گردیده‌است.


ورود قطعی

واردات کالایی که به صورت دائمی و به قصد مصرف وارد کشور شود.

ورود موقت

برای کالاهای نمایشگاهی یا کالاهای پروژه‌ای که به مبدأ بازگردانده می‌شوند از این کنوانسیون استفاده می‌گردد. کنوانسیون آ ت آ برای ورود موقت نمایشگاهی در ایران نیز به تصویب مجلس رسیده‌است. ورود موقت رویه گمرکی است که براساس آن کالاهای معینی می‌تواند تحت شرایطی به طور موقت به قلمرو گمرکی وارد شود. این کالاها باید ظرف مهلت معینی که گمرک ایران تعیین می‌نماید بدون اینکه تغییری در آن ایجاد شود، خارج گردد. البته تغییرات ناشی از استهلاک، از این حکم مستثنی است.

کالای مرجوعی

کالایی که پس از ورود به گمرک نتوانسته ترخیص شود بنابراین مرجوع می‌شود.

ترانزیت خارجی

کالایی که از مبدأیی در خارج از کشور به مقصدی در خارج از کشور می‌رود و صرفاً از خاک کشور ثالث عبور می‌کند.

ترانزیت داخلی

کالا از گمرکی به گمرک دیگر در داخل کشور به قصد انجام تشریفات ورود قطعی ترخیص غیر قطعی می‌شود.

صدور قطعی

صادرات کشور به منظور مصرف در مقصد

صدور موقت

صادرات موقت و برگشت کالا پس از دوره‌ای

استرداد حقوق ورودی

استرداد مآخذ زمان ورود کالا در خصوص کالای وارداتی که باید صادر شود.

ترخیص کالا در ایران

ترخیص کالا در ایران به مفهوم آماده‌سازی و ارائه اسناد و مدارکی از جمله مجوزات لازم جهت ترخیص کالا می‌باشد. مجوزات استاندارد، بهداشت، وزارت ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان، سازمان انرژی اتمی، وزارت ارتباطات و مخابرات، مبارزه با مواد مخدر، قرنطینه مرزی و قرنطینه نباتی و هر مجوز الزامی دیگری و البته مجوز وزارت راه که به کلیه کالاهایی که با ناوگان غیر ایرانی به حمل و نقل بین‌المللی خود مبادرت کرده‌اند تعلق می‌گیرد که خود شامل پرداخت هزینه ۱۰٪ کرایه حمل کالا می‌باشد.

ترخیص کالا همچنین شامل حمل و ارسال کالا به مقصد نهایی درون مرزی می‌باشد. بسیاری از ترخیص کار ان در حوزه‌هایی چون صنایع فلزی، شیمیایی و ماشین آلات و مواد اولیه به تخصص رسیده‌اند. ترخیص کاران معمولاً در گمرکات بنادر و فرودگاه‌ها یا مناطق آزاد متمرکز و مستقر می‌شوند.

ارزش کالای ورودی وارداتی

ارزش گمرکی کالای ورودی در همه موارد عبارت است از ارزش بهای خرید کالا در مبدأ به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل سیف به اضافه سایر هزینه‌هایی که به آن کالا تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می‌گیرد؛ که از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین می‌شود؛ و براساس برابری نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی در روز اظهار است.

پرسود ترین کالای صادراتی و وارداتی

عمده خریداران کالاهای ایرانی

طبق آمار منتشر شده عمده خریداران کالاهای ایرانی، کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق و کره هستند.

جالب است بدانید در سال 95 عمده صادرات ایران به این کشورها از9 درصد تا 230 درصد، افزایش داشته است.

لیست کالاهای پرسود صادراتی و وارداتی :

در سال 98 پرسود ترین کالاهای صادراتی ایران شامل خشکبار,عسل,خرما,مواد معدنی,سنگ های تزیینی و ذرت و جو دامی و صنایع دستی میباشد.

در صورتی که قصد صادرات یا واردات  کالا را دارید 

00902122582323

00905377983495

بازرگانی چیست؟ و انواع بازرگانی

به داد و ستد کالا یا خدمات دارای ارزش میان شخص حقیقی یا شخص حقوقی بازرگانی گفته می شود.به طور کلی هرگونه عملی (قابل سنجش و اندازه گیری مادی) را که اشخاص در مقابل کالا یا خدمتی، کالا یا خدمتی را واگذار نموده و هر دو طرف به هنگام این عمل راضی باشند بازرگانی گفته می شود. بازرگانی به دو قسمت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی تقسیم می شود.
بازرگانی ساز و کاری است که هسته سرمایه داری را تشکیل می دهد. هر کس به عملیات بازرگانی بپردازد، بازرگان نامیده می شود.

انواع بازرگانی 
1- بازرگانی داخلی: شامل داد و ستد کالا و خدمات بین ساکنان یک کشور است.
2- بازرگانی خارجی: شامل داد و ستد کالا و خدمات و نیز نقل و انتقال مالی بین یک کشور با کشورهای دیگر است.

3- بازرگانی منطقه‌ای: نوع خاصی از بازرگانی خارجی است که در آن دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیایی معین به منظور دستیابی به هدف‌های مشخصی در زمینه بازرگانی همکاری می‌کنند و برای همدیگر امتیازها و تسهیلاتی در نظر می‌گیرند.



واردات از ترکیه


امروزه مذاکره در امر واردات نکته بسیار مهمی می باشد.که با مراعات ان می توان به موفقیت های قابل توجهی دست یافت.برای این منظور شرکت ام تی رویال به صورت ۲۴ ساعته با مشاوره رایگان در خدمت شما می باشد.

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳ دفتر استانبول

۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵ موبایل/تلگرام/واتس اپ

واردات از ترکیه

واردات از ترکیه

برای این که در هر فعالیت تجاری از جمله در واردات از ترکیه موفق باشید نیازمند این هستید که به عنوان یک تاجر یا بازرگان شیوه های مذاکره را با شرکای تجاری خود بیاموزید. شما باید بدانید که چگونه با شریک تجاری خود مذاکره کنید یا چه اصطلاحاتی در مذاکره شما در فرهنگ مقابلتان باید به کار گرفته شود و یا از بیان چه اصطلاحاتی باید جلوگیری کنید.

چگونه در واردات از ترکیه به صورت موفقی مذاکره کنیم؟
در واردات از ترکیه، توجه به فرآیند مذاکره های تجاری بسیار مهم است. بازرگانان ترکی، بازرگانی هستند که به مذاکره های تجاری قبل از انعقاد قرارداد های فروش خود اهمیت زیادی می دهند. یکی از روش هایی که در مذاکره های تجاری شما، در واردات از ترکیه می تواند برایتان مفید باشد این است که، از کلماتی استفاده کنید که بار مثبتی بر فرآیند مذاکره می گذارند. مثلا در مذاکره با طرف ترکی خود می توانید به جای جملاتی که در ادامه ذکر می کنیم، از جملات جایگزین استفاده کنید:
به جای جمله ی ” این روش حمل و نقل خوب نیست ” می توانید بگویید ” روش های حمل و نقل زیادی پیش رو داریم و بهتر است به موارد دیگر هم فکر کنیم. ”
به جای جمله ی ” پرداخت را بعد از تحویل کالا انجام می دهیم ” می توانید از شدت امری بودن جمله خود در فرآیند واردات از ترکیه بکاهید و بگویید ” روش پرداخت پیشنهادی شما بسیار خوب است اما، بهتر است بعد از تحویل کامل کالا، مبلغ معامله را پرداخت نماییم. ”
با توجه به این که ترک ها علاقه زیادی به انجام مذاکره های تجاری خود بر سر میز های صبحانه دارند و به همین علت جلسات کاری خود را با قرار های صبگاهی صبحانه با شرکای خود برنامه ریزی می کنند شما می توانید اگر تمایل به قرار های صبحگاهی ندارید به جای استفاده از جمله هایی مانند ” صبح برای مذاکره اصلا مناسب نیست! ، یا ما صبح ها وقت نداریم ” از این جملات استفاده کنید ” اگر موافق باشید برای افزایش راندمان کاریمان در فرآیند مذاکره زمان آن را به ظهر موکول کنیم ” در چنین حالتی بهتر می توانید بر جزییات فرآیند واردات از ترکیه در مذاکرات خود تمرکز کنید..

آموزش ترفند های مذاکره در واردات از ترکیه؛ اصلی مهم و ضروری
همان طور که مطالعه کردید فرآیند واردات از ترکیه با در نظر گرفتن مذاکراتی که باید انجام شود کاری زمان بر است. بعلاوه شما باید در فرآیند واردات از ترکیه به مفاد مذاکرات نیز دقت نمایید. به همین علت نمی توان به مذاکرات و نکات آن توجه نکرد و برای هر بازرگانی که قصد دارد واردات از ترکیه را به شکل موفقی انجام دهد، یادگیری ترفند های مذاکره های تجاری می تواند بسیار راهگشا باشد. پس با مطالب سایت ما همراه باشید!

قوانین صادرات به ترکیه

منبع: سایت ام تی رویال ترکیه

صادرات و واردات ترکیه

میزان واردات ترکیه در ماه ژوئن با افزایش ۷ درصدی به رقم ۱۹٫۴ میلیارد دلار رسید!

کشورهای توسعه یافته و در حال رشد، با فروش کالا و خدمات تولیدی به کشورهای ثالث سعی در کسب درآمد ارزی و توسعه اقتصاد خود دارند. به فروش کالا و خدمات به خارج از کشور صادرات و به خرید کالا و خدمات از خارج از کشور واردات گفته می شود. به مجموع واردات و صادرات هر کشور نیز تجارت خارجی گفته می شود. در سایه تجارت خارجی، خدمات و کالاهای مورد نیاز از بازارهای بین المللی تامین می گردد. کشورها برای رشد و توسعه اقتصادی بیشتر، تداوم سرمایه گذاری ها و فراهم کردن امکانات استخدام نیروهای جدید، مجبور به فروش مازاد کالا و خدمات خود به کشورهای ثالث و خرید مایحتاج خود از کشورهای خارجی هستند. فروش این کالاها و خدمات باعث ورود ارز به کشور می گردد. ورود ارز به کشور باعث افزایش نقدینگی، کاهش میزان بهره ها و افزایش قدرت خرید شهروندان می گردد. همچنین باعث می گردد تا کشورهای صادرکننده با انجام سرمایه گذاریهای جدید امکانات استخدام بیشتر را فراهم کنند.

ترکیه با اقتصاد در حال رشد خود جزو ۲۰ اقتصاد برتر جهان است. همچنین با جمعیت در حال رشد خود که به رقم ۸۰ میلیون نزدیک می شود، یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان واردات و صادرات ترکیه را دارد. در ترکیه که بدلیل دارا بودن جمعیت جوان و پویا از توان تولید بالایی برخوردار است، طی ۱۵ سال اخیر ارقام صادراتی نیز به شکل تصاعدی در حال افزایش است. در بین کالاهای تولیدی و صادراتی ترکیه، در بسیاری از عرصه ها از اتوموتیو و ماشین آلات کشاورزی گرفته تا صنایع تسلیحاتی و بخش انرژی، کالاهای متفاوتی تولید و صادر می گردد.

 

در روزهای گذشته، سازمان آمار و اطلاعات ترکیه اقدام به انتشار ارقام مربوط به تجارت خارجی در ماه ژوئن ۲۰۱۶ نمود. بر اساس آمار منتشره، میزان صادرات ترکیه در ماه ژوئن در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۸٫۱ درصد افزایش بالغ بر ۱۲٫۹ میلیارد دلار شده است. میزان واردات در ماه ژوئن نیز با افزایش ۷ درصدی به رقم ۱۹٫۴ میلیارد دلار رسیده است. کسری تجارت خارجی که بخش اعظم آن ناشی از خرید انرژی است، با ۱۶ درصد افت به رقم ۲۷٫۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

آلمان در راس کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان واردات را از ترکیه دارند، انگلستان نیز در رده بعدی این لیست جای گرفته است. در حالیکه سهم اتحادیه اروپا در میزان صادرات ترکیه در سال ۲۰۱۵ در حدود ۴۶٫۱ درصد بود، این میزان در سال ۲۰۱۶ با ۴۸٫۵ درصد افزایش، بالغ بر ۶٫۲۷ میلیارد دلار شد. در دوره ۶ ماهه بین ژانویه الی ژوئن نیز میزان صادرات به ۷۳٫۴ میلیارد دلار رسید. بخش تولیدات بیشترین سهم را در میزان صادرات داشته است. در همین دوره مواد خام نیز بیشترین سهم را در میزان واردات ترکیه داشته است.

بطور خلاصه می توان گفت که تجارت خارجی در رشد اقتصادی کشورها، عنصر بسیار مهمی به شمار می رود. تجارت خارجی در تامین کالاهای مورد نیاز کشور و نیز فروش مازاد تولید و ورود ارز به کشور و رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. بویژه افزایش میزان صادرات سبب ورود ارز خارجی به کشور می شود و یکی از فاکتورهای اصلی رشد اقتصادی است. همچنین با افزایش صادرات، میزان سرمایه گذاری ها در زمینه های مختلف نیز افزایش می یابد و بدین طریق امکان استخدام نیروهای جدید نیز فراهم می گردد.

ترکیه با اقتصاد در حال رشد خود، یکی از ۲۰ اقتصاد برتر جهان است که حجم تجارت خارجی آن بطور سالانه بین ۴۰۰ الی ۴۵۰ میلیارد دلار متغیر است. حجم تجارت خارجی ترکیه در ۱۵ سال اخیر از ۸۲ میلیارد دلار به ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. سهم تجارت خارجی در درآمد ناخالص ملی نیز از ۳۷ درصد به ۴۸ درصد رسیده است. اقتصاد ترکیه در حال رشد در راستای اهداف سال ۲۰۲۳ در نظر دارد به هدف ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات در سال برسد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان آمار، صادرات ترکیه در ماه ژوئن ۲۰۱۶ به میزان ۸٫۱ درصد افزایش یافته است. در راستای اهداف سال ۲۰۲۳، جهت افزایش صادرات نیز سیاست های تشویقی بسیاری انجام می گیرد. در این راستا، افزایش صادرات، باعث تداوم رشد اقتصادی کشور، افزایش سرمایه گذاری، استخدام و در نتیجه باعث افزایش رفاه در کشور خواهد شد.

۱۱ مورد از بهترین تجارت ها در ترکیه

فروش پودر کاکائو کارگیل – فروش عمده پودر کاکائو – قیمت پودر کاکائو هلندی

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳

۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵

 

فروش پودر کاکائو کارگیل – فروش عمده پودر کاکائو – قیمت پودر کاکائو هلندی

پودر کاکائو (انگلیسی: Cocoa solids) پس از اینکه کره کاکائو از دانه‌های کاکائو به دست آمد مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است، هنگامی که به عنوان یک فراوردهٔ نهایی به فروش می‌رسد به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو نامیده می‌شود، این پودر در مقابل جزء چرب شکلات قرار می‌گیرد که همان کره کاکائو است، کره کاکائو تشکیل شده از ۵۰٪ تا ۷۵٪ از دانه‌های کاکائو است و از مشخصات بارز آن ذوب شدن کاکائو در دماهای متفاوت است که میزان درصد کره کاکائو را نشان می‌دهد.

latamarko-13

نوشابه یا لیکور کاکائو ‏‏ هم یک فرایند تخمیری از دانه‌های کاکائوی بو داده است که با کره کاکائو جامد و مواد فله‌ای دیگر به نسبت معمول طبیعی تلفیق می‌گردد، شکلات اما کرهٔ کاکائو بیشتر و خالص‌تری برای تولید نیاز دارد و در نتیجه بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای این مورد همان پودر کاکائو است هر چند این عمل در تضاد با اولین استفاده‌های کاکائو در اروپا است

قبل از اینکه شکلات‌های شیری و همچنین شکلات‌های تیره محبوبیت پیدا کنند، پودر کاکائو به عنوان یک محصول اولیه بود، و کره کاکائو کمی بیش از یک محصول زائد به نظر می‌رسید، مواد جامد کاکائو که تشکیل‌دهندهٔ اولیه پودر کاکائو هستند، یکی از غنی‌ترین آنتی‌اکسیدان فلاوانول می‌باشد، این مورد عنصری کلیدی در شکلات، شربت شکلاتو انواع فراورده‌های قندی بر پایهٔ کاکائو می‌باشد.

پودر کاکائو (Cocoa solid) : پس از اینکه کره کاکائو از دانه‌های کاکائو به دست آمد مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است.

هنگامی که به عنوان یک فراوردهٔ نهایی به فروش می‌رسد به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو نامیده می‌شود. این پودر در مقابل جزء چرب شکلات قرار می‌گیرد که همان کره کاکائو است.

کره کاکائو تشکیل شده از ۵۰٪ تا ۷۵٪ از دانه‌های کاکائو است و از مشخصات بارز آن ذوب شدن کاکائو در دماهای متفاوت است که میزان درصد کره کاکائو را نشان می‌دهد.

* نوشابه یا لیکور کاکائو ‏هم یک فرایند تخمیری از دانه‌های کاکائوی بو داده است که با کره کاکائو جامد و مواد فله‌ای دیگر به نسبت معمول طبیعی تلفیق می‌گردد.

شکلات اما کرهٔ کاکائو بیشتر و خالص‌تری برای تولید نیاز دارد و در نتیجه بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای این مورد همان پودر کاکائو است هر چند این عمل در تضاد با اولین استفاده‌های کاکائو در اروپا است.

* قبل از اینکه شکلات‌های شیری و همچنین شکلات‌های تیره محبوبیت پیدا کنند، پودر کاکائو به عنوان یک محصول اولیه بود، و کره کاکائو کمی بیش از یک محصول زائد به نظر می‌رسید، مواد جامد کاکائو که تشکیل‌دهندهٔ اولیه پودر کاکائو هستند، یکی از غنی‌ترین آنتی‌اکسیدان های فلاوانول می‌باشد، این مورد عنصری کلیدی در شکلات، شربت شکلات ‏و انواع فراورده‌های قندی بر پایهٔ کاکائو می‌باشد.

* از پودر کاکائو در تولید کیک ، بیسکویت ، بستنی های کاکائویی و شکلاتی  ، شکلات ، هات چاکلت ( شکلات داغ ) ، کافی میکس شکلاتی ، کاپوچینوی شکلاتی ، انواع شیرینی های کاکائویی و شکلاتی ، انواع دسرهای شکلاتی و … استفاده می شود .

 

  • آنتی اکسیدان قوی :  دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلول ها جلوگیری می‌کند.
  • کاهش بروز سکته قلبی :  با کاهش احتمال لخته شدن خون و انسداد رگ ها باعث کاهش احتمال بروز سکته قلبی می شود.
  • سرشار از کربوهیدرات : دانه های آن مقادیر زیادی کربوهیدرات دارند که بیشتر به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است و فقط بخش کمی از آن به صورت قند ساده است.
  • کافئین کم : کمتر از قهوه و چای، کافئین دارند.
  • انواع ویتامین : این ماده شامل ویتامین های A، B1، B2، B3،C است.
  • انواع مواد معدنی :مقادیر زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز دارد.
  • مقابله با چاقی و دیابت : طبق پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا که در European Journal of Nutrition به چاپ رسید، این ماده التهابات مربوط به چاقی را محدود کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. بر خلاف شکلات که به دلیل داشتن کره‌ی کاکائو یک ماده‌ی غذایی چرب به حساب می آید، پودر به‌دست آمده از کاکائوی جامد مقدار کمی کالری، چربی و قند دارد و در عین حال سرشار از فیبر می باشد. محققان معتقدند که این ماده می‌تواند حالت مقاومت به انسولین و مشکلات کبدی را کاهش دهد.

 

 

کاربرد پودر کاکائو:

از پودر کاکائو در تولید کیک، بیسکویت، بستنی های کاکائویی و شکلاتی، شکلات، هات چاکلت( شکلات داغ )، کافی میکس شکلاتی، کاپوچینوی شکلاتی، انواع شیرینی های کاکائویی و شکلاتی، انواع دسرهای شکلاتی و … استفاده می شود.

 جانشین کره کاکائو(CBS)

جانشین های کره کاکائو(  (CBS از هسته پالم و توسط تکنولوژی فراکسیون تولید می شوند که عموما جایگزین کره کاکائو در شکلاتهای قالبی و روکشی می گردند. این روغنها دارای رفتار ذوبی عالی هستند و در مقابل اکسیداسیون دارای پایداری مناسبی می باشند ودر زمان انبارداری شکلات از بلوم زدن آن جلوگیری می کنند.

NewsPicture.ashx_-300x300

CLSP 555/E: جانشین  کره کاکائو برای شکلاتهای قالبی 

CLSP 333/E: جانشین  کره کاکائو برای شکلاتهای روکشی 

CLSP 620: مناسب برای فیلینگها و تاپینگها و مغز بستنی

 

–          سازگاری پایین با کره کاکائو، به میزان حداکثر ۵% در فاز چربی

–          برپایه اسید لوریک

–          از لحاظ چشایی ونقطه ذوب مانند کره کاکائو است ودر دهان ماسیده نمی شود.

–          نیازی به تمپرینگ ندارد و بسیار سریع کریستالیزه می شود ودر مقابل بلوم مقاوم است.

–          مقاوم در برابر حرارتهای بالااست  و در دمای بالا ذوب نمی شود.

ویژگیها

۰٫۱ max

Moisture

۰٫۱۵max

Free Fatty Acid%

Red:1.0 max

Colour(Lovibond 5.25Cell)

۳۵-۳۷

Slip melting point

۰-۲

Iodine Value(Wijs)

 

                           ۹۶٫۰

                           ۹۰٫۰

۴۹٫۰

۳٫۰

SFC

۲۰

۲۵

۳۰

۳۵

 

کره کاکائو

تاریخ : شنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۸۹

کره کاکائو نوعی روغن  گیاهی است که از دانه‌های کا کائو گرفته می‌شود. این کره دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و رایحه شکلات است رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است.

کاربرد:این کره علاوه بر اینکه در تولید انواع شکلات و شیرینی کاربرد دارد، در بهداشت پوست مفید بوده و برای تولید برخی لوازم آرایشی نیز به‌کار می‌رود. همچنین این کره کاربرد پزشکی نیز دارد.

جانشین کره کاکائو:جانشین های کره کاکائو(  (CBS از هسته پالم و توسط تکنولوژی فراکسیون تولید می شوند که عموما جایگزین کره کاکائو در شکلاتهای قالبی و روکشی می گردند. این روغنها دارای رفتار ذوبی عالی هستند و در مقابل اکسیداسیون دارای پایداری مناسبی می باشند ودر زمان انبارداری شکلات از بلوم زدن آن جلوگیری می کنند.

کره کاکائو

کیفیت شکلات بستگی به کره کاکائو دارد.

متبلور شدن کره کاکائو تا حد زیادی روی خواص فیزیکی و در نتیجه کیفیت شکلات اثر گذار است

ساختار کره کاکائو

            اسیدهای چرب اصلی (۹۵% کل اسید ها) تشکیل دهنده کره کاکائو:

آراشیدیک

لینولنیک

اولئیک

استئاریک

پالمیتیک

کره کاکائو

۱

۳

۳۴

۳۷

۲۵

درصداسیدچرب

S-S-U

U-U-U

S-U-U

S-U-S

S-S-S

کره کاکائو

کمتر از ۱

۱

۱۵

۸۱

۲

T.Gدرصدانواع

جانشین های کره کاکائو

  • CBS (Cocoa Butter Substitute) Lauric Hard Butter- روغن جانشین کره کاکائو
  • CBR (Cocoa Butter Replacer) Non-Lauric Hard Butter- روغن جایگزین کره کاکائو
  • CBE (Cocoa Butter Equivalent)- روغن معادل کره کاکائو
  • CBI (Cocoa Butter Improver)  روغن بهبود دهنده کره کاکائو-

P310X207_936925095956

  • CBS (Cocoa Butter Substitute) Lauric Hard Butter- روغن جانشین کره کاکائو

ü      از نظر شیمیایی به طور کامل با کره کاکائو متفاوت است

ü      با کمتر از %۴ کره کاکائو موجود در شکلات یا روکش قابل امتزاج –

ü      -تولید به طور عمده از روغن مغز پالم و روغن نارگیل

ü       -محدوه وسیعی از کره های سخت با ویژگی های متفاوت از نظر خصوصیات فیزیکی را شامل می شود

ü      -حاوی ۴۰~۵۰ درصد اسید لوریک اند

ü      -به دلیل اسید لوریک بالانسبت به تندشدگی اکسیداسیونی مقاوم اند.

  • تکنیک های اصلاحی
  • ۱) هیدروژنه کردن
  • ۲)اینتراستریفیکاسیون
  • ۳) فراکسیون
  • این تکنیکها جهت افزایش محتوای چربی جامد و خصوصیات ذوبی می باشد.

  • خصوصیات CBS
  • پائین بودن نقطه ذوب حدود ۳۳- ۳۵ درجه سانتی گراد-
  •  -آزاد سازی طعم مطلوبی که مشابه کره کاکائو خالص است.
  • – کریستاله شدن سریع در یک فرم پایدار
  • – دادن جلای مناسب به محصول و شکل پذیری مناسب در روکش های حاوی آن
  • – پایداری خوب در برابر شکوفه زدن
  • حاوی مقادیر کمی از اسید های چرب با وزن مولکولی نسبتا پایین-
  • – امکان ذوب سریع و پخش طعم در دمای بدن
  • مقاومت در برابر اکسیداسیون –
  • دو فاکتور مهم در این جانشین که باعث ناسازگاری آن با کره کاکائو شده و کیفیت محصول را پائین           می آورد:

۱) اسیدهای چرب کوتاه زنجیر

 ۲) تاثیر رطوبت بر این روغن

  • CBR (Cocoa Butter Replacer) Non-Lauric Hard Butter- روغن جایگزین کره کاکائو
  • ناتوان در برآوردن ویژگی های فیزیکی و عملکردی کره کاکائو –
  • – پائین بودن میزان چربی جامد نسبت به کره کاکائو
  •  -عدم ذوب سریع در دمای بدن
  •  -داشتن محدوده ذوب وسیع برخلاف کره کاکائو
  •  -ایجاد بدطعمی در روکش ها در صورت جایگزینی کامل با کره کاکائو
  •  -پائین بودن قدرت شکل پذیری
  •  -عدم نیاز به مرحله تمپرینگ به خاطر داشتن جلای نسبتا خوب
  •  -مقاوم بودن در برابر اکسیداسیون

  • CBE (Cocoa Butter Equivalent)- روغن معادل کره کاکائو
  • چربی های گیاهی هستند که از لحاظ فیزیکی و شیمیایی مشابه کره کاکائو می باشند .
  • منابعی که دارای میزان بالای تری گلیسیریدهای مشابه مطلوب هستند، شناسائی شده اند که بشرح زیر می باشند :
    – palm
    – Illipe
    – Shea
    – Sal
    – Kokum
    – Mango

کاملا سازگار با کره کاکائو

 -نیاز به عمل تمپرینگ

 -عدم ایجاد اثر اوتکتیک

 -دارا بودن تری گلیسیریدهای متقارن و مشابه با کره کاکائو

 -عدم محدویت اختلاط با سایر چربی ها

  •  -ایجاد خصوصیات آنتی بلومینگ در صورت استفاده بیش از ۳ %

  • CBI (Cocoa Butter Improver) روغن بهبود دهنده کره کاکائو
  • برای تهیه شکلات برای منطق گرمسیری بایستی از کره کاکائویی استفاده کرد که دماهای محیطی بالاتری را بتواند تحمل نماید. از آنجا که این نوع چربیها کیفیت شکلات را بهبود وی دهند به نام Cocoa Butter Improvers بهبود دهنده کره کاکائو معروفند. بدست آوردن چربی سخت تر دشوار است لذا   CBIاز معادل های کره کاکائو گرانتر هستند.

 

منابع  گیاهی که این چربیها در آنها یافت میشوند:

درخت کره : دارای نوعی دانه روغنی است که در برنئو : (بخشی از اقیانوسیه) یافت می شود.

ü      گیاه shea که درآفریقای غربی می روید

ü      گیاه sal که  در هند یافت می شود

cocoa-butter-substitute-cbs

چربی جایگزین کره کاکائو

–        برای استخراج فرم مزبور از روش جداسازی جزء به جزء (fractionation) استفاده می کنند:

–        جداسازی جزء به جزء خشک

–        جداسازی جزء به جزء با کمک حلال

کره کاکائو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری، جستجو

کره کاکائو

کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که از دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود.[۱] این کره دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و رایحه شکلات است.[۲] رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. کره کاکائو برخلاف پودر کاکائو تنها حاوی مقدار ناچیزی کافئین است.[۳]

دستیابی به روش جدید برای تولید روغن جایگزین کره کاکائو سالم

محقیقن اسپانیایی دست یافتند

دستیابی به روش جدید برای تولید روغن جایگزین کره کاکائو سالم

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹

با توجه به اینکه کره کائوئو به عنوان یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده شکلات از اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که تعریف شکلات تنها به محصولاتی اطلاق می شود که از کره کاکائو تشکیل شده باشند همچنین با توجه به حساسیت این ماده و بهای بالای آن -که دستیابی به این ماده ارزشمند را با دشواری زیادی همراه ساخته است- تحقیق درمورد جایگزین های کره کاکائو این روزها تا حد زیادی توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. آخرین اخبار مربوط به صنعت شیرینی و شکلات جهان این روزها از دستیابی محققین اسپاینایی به یک روش جدید برای تولید جایگزین کره کاکائوسالم حکایت دارد. تحقیقی که می تواند نتایج درخشانی را برای صنعت شکلات جهان به همراه داشته باشد

بر اساس نتایج مطالعات انجام گرفته از سوی محققین اسپانیا روغن سالم هیدروژنه بدون ترانس با اسیدچرب کوتاه زنجیره، جایگزین جامد کره کاکائو برای تولید شکلات می‌تواند از روغن آفتابگردان غنی شده با اسید اولئیک و استئاریک با روش فراکسیونه با حلال تهیه شود.

محققینی که این خبر را به چاپ رسانیده اند شیمیدانهائی هستند که در ارتباط با مواد غذائی تحقیق می‌کنند بر طبق اظهارات این دسته از افراد، این ماده از تخصیص یک مرحله در تهیه روغن بصورت ترکیب با مقدار متناسبی از هگزان و سرد کردن آن تا دمائی بین صفر تا ۵ درجه سانتیگراد حاصل خواهد شد.

کره کاکائو (CB) از دانه های درخت کاکائو(تئوبروما) استخراج می‌شود که تنها در مناطق حاره رونق و کشت مطلوب می‌یابد. این کار بدلیل آمادگی آب و هوای آن منطقه برای رشد و نمو کاکائو انجام می گیرد و شرایطی را فراهم می کند که برای ابقاء دانه کاکائو ضروری است.

از این گذشته، اشاره به این نکته ضروری است که بالا رفتن قیمت کره کاکائو در سال ناشی از منابع تهیه آن است در حالیکه با توسعه بیشتر و سریعتر این جایگزین ها، چربی گیاهی می تواند به راحتی به کاهش قیمت‌ها کمک نماید.

بر طبق تحقیقات پژوهشگران تا کنون سه جایگزین برای کره کاکائو یافت شده است که عبارتند از : روغن جانشین کره کاکائو برپایه لوریک با نام CBS ، روغن جایگزین کره کاکائو یک روغن هیدروژنه با نام CBR و روغن مشابه کره کاکائو با نام CBE که عمومأ ترکیبی است از اسید استئاریک غنی شده با روغنهای مناطق حاره و کمی روغن پالم فراکسیونه.

بر طبق اظهارات محققین روغنهای هیدروژنه و لوریک به وضوح باعث افزایش LDH کلسترول و تحریک ارترواسکلروزیس می‌شوند. به اعتقاد این دسته از محققان CBE عوارضی همچون افزایش اسیدهای اولئیک و استئاریک و ترکیبات آنها را بدنبال داشته و نمی‌تواند جایگزین کلسترول پلاسمای خون شود لذا دلیلی برای ادعای سلامت بیشتر محصول و جایگزینی آن با کره کاکائو برای شرکت‌های تولید کننده وجود ندارد.

پژوهشگران همچنین مدعی ساخت نوعی از CBE اقتصادی با استفاده از یک منبع مناسب گیاهی از گل آفتابگردان مناطق گرمسیر هستند.

 

نتیجه بررسی ها:

نتایج بدست آمده از مطالعات حاکی از آن است که پژوهشگران به ارزیابی ترکیبات با استئاریک و اولئیک بالای (HSHO) محلول در روغن آفتابگردان برداشت شده پرداختند. از دو نوع روغن متفاوت با ۱۷ و ۲۰ درصد اسید استئاریک استفاده شد پژوهشگران به بررسی و تشریح جنبشی کریستالیزاسیون در نقش دما و نسبت روغن حلال پرداختند و این مطالعات منتج به این نتیجه شد که استئارین جدا شده با ساختار شیمیائی مشخص شده در دو منبع کره کاکائو و CBE موجود در انبه مقایسه شده است. لازم به ذکر است که بهترین زمان ذوب فراکسیون‌ها نیز از سوی محققین اسپانیائی تعیین گردیده است. همچنین محققان روغن‌هائی با ترکیبات متفاوت اسید استئاریک که از استئارین های ساده‌ای با بازدهی‌های متفاوت وابسته به تری آسیل گلیسرول‌های غیر اشباع شده(TAGs) اولیه تشکیل شده، تولید کرده اند.

بر طبق همین مطالعات استئارین شامل ۶۵ تا ۸۰ درصد اشباع-غیر اشباع -اشباع (SUS) است که تفاوتشان همچون کره کاکائو در فاصله بین نقاط ذوب و کریستالیزاسیون نمایش داده می شود که همسان باCBE است. همچنین، اختلاط این استئارینها با کره کاکائو بطور کامل قابل انجام است که اثبات می‌کند آنها به واقع CBE تخصصی هستند. محققین همچنین معتقدند این چربی می‌تواند در محصولات قنادی وقتی نقطه ذوب بالاتر مورد نیاز است یا زمانیکه نیاز به جلوگیری از بلومینگ شکلات است، مورد استفاده قرار گیرد.

کاکائو لاتامارکو latamarko (1)

براق بودن شکلات

محققان چربی‌شکلات را با آب‌میوه نصف کردند

محققان دانشگاه وارویک به شیوه‌یی برای نصف کردن محتوای چربی شکلات بدون کاهش هر گونه خواص مطلوب مصرف‌کننده دست یافتند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این روش بر جایگزینی چربی با آب میوه متکی است.

در این روش قطرات کوچک آب پرتقال و قره‌قاط با قطر کمتر از ۳۰ میکرومتر به عنوان جایگزینی مستقیم برای تعدادی از چربی‌های شیر و کره کاکاهو که اساساً به شکلات خصلت شکلات بودن آن را می‌دهند، به کار می‌روند.این قطرات آب میوه به منظور خلق امولسیون Pickering به شکلات تیره، سفید و شیری اضافه می‌شوند.

این امولسیون به دلیل حضور ذرات جامد سیلیکات‌های هیدروفوبیک در مقابل انعقاد مقاوم است.دانشمندان مدعی‌اند که در این تکنیک خواص شکلاتی به دلیل حفظ ساختار ” Polymorph V ” کاهش نمی‌یابند. این ساختار بافتی براق به شکلات داده و امکان آب شدن آن به شیوه دلپذیر را می‌دهد.

شکلات با چربی کم دارای طعم میوه‌یی است اما این محققان بر این باورند که در آینده آب به همراه اسید اسکوربیک (نوعی ویتامین C) می‌تواند به جای آب میوه برای بازیابی طعم شکلات‌گونه به کار رود.

به گفته دکتر استفان بون رهبر ارشد این مطالعه، تحقیق انجام شده گامی آغازین برای تولید شکلات‌های سالم‌تر است.

براق بودن تا جایی که می دونم:
۱)شکلات با کیفیت عالی استفاده کنید
۲)تمپرینگ رو درست انجام بدید
۳)بر حسب حجم شکلات بهش روغن مایع اضافه کنید

بستنی که هرگز آب نمی شود

ستنی یک خوراکی خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی را نقاط مختلف دنیا دارد. یکی از مهمترین مشکلات در مورد بستنی ها آب شدن آنها است. اما ظاهرا چینی ها برای این مشکل راه حلی یافته اند و توانسته اند بستنی را تولید کنند که آب نمی شود. این بستنی که امروزه در بسیاری از فرشگاه های کشور چین یافت می شود با نام تجاری ” موز ” به بازار ارائه شده است.
یک روکش زرد به همراه پوشش وانیلی در داخل این بستنی وجود دارد و از لحاظ ظاهری تفاوتی با سایر بستنی های موجود در دنیا ندارد.

یک خبرنگار ژاپنی که به چین سفر کرده است سعی می کند تا در یک روز گرم این بستنی را آزمایش کند. او در ابتدا بستنی را از پوشش خود خارج کرده و در مقابل آفتاب قرار می دهد. پس از مدتی وی بستنی را بر روی پوشش آن گذاشته و بر روی سطح پیاده رو رها می کند. هر چه زمان می گذرد باز هم خبری از آب شدن بستنی نیست. نهایتا پس از ۳ ساعت انتظار خبرنگار مورد نظر خسته شده و متقاعد می شود که این بستنی آب نمی شود.

این که چگونه این بستنی در این هوای گرم آب نمی شود یک راز بزرگ تجاری است که به نظر شرکت چینی سازنده آن هیچگاه آن را فاش نخواهد کرد.