نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان
نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان

انواع برند پودر کاکائو وارداتی

هر تجارتی که طعم و رنگ این میوه را به خود می‌گیرد، محبوب دل همگان می‌شود.

شاید بومیان مناطق آمازون که از این میوه در مصارف غذایی خود استفاده می‌کردند هیچ‌گاه تصور این را هم نداشتند که زمانی که برای نخستین‌بار تاجری به نام «هرناندو کورتز» در سال ۱۵۲۸.م میوه کاکائو را از امریکای جنوبی به اسپانیا برد، میوه‌ای با این ظاهر ناخوشایند اما خوش طعم، به یکی از تجارت‌های بزرگ و پرجاذبه با طرفداران دو آتیشه در سراسر جهان تبدیل شود. حجم تجارت میوه خوش‌طعم کاکائو که ماده اولیه شکلات‌های دوست‌داشتنی ما هست، سالانه چیزی در حدود ۴ میلیون تن است که این میزان برداشت، برای مصرف در فرآورده‌های کاکائویی و تولید شکلات و همچنین تبدیل آنها به پودر کاکائو، به شرکت‌های تولیدکننده در تمام جهان صادر می‌شود. میوه کاکائو که متعلق به درختی در جنگل‌های حاره‌ای آمازون و دیگر مناطق امریکای مرکزی است، اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده شکلات‌هایی است که محبوبیت خاصی میان تمام مردم جهان دارد. این خوراکی خوشمزه در میان تمام مردم از زمان کودکی تا مرگ دوستداران بسیار دارد به شکلی که شما اگر در جرگه دوستداران این خوراکی نباشید به طور حتم به سلیقه غذایی شما شک خواهند کرد.



تولیدکنندگان این خوشمزه‌ها
از زمانی که میوه و پودر کاکائو محبوبیت جهانی پیدا کرد، هر روز بر حجم تجارت آن افزوده شد. این امر موجب شد تا کشورهای تولیدکننده کاکائو بر تعداد و وسعت مزارع زیر کشت این میوه بیفزایند و کشورهایی هم که از نظر آب و هوایی توانایی کشت و تولید این میوه را دارند به جمع کشورهای تولیدکننده بپیوندند. درحال حاضر، گونه‌های مختلفی از این گیاه در مناطق مختلف جهان کشت می‌شود که بیشترین میزان برداشت آن به‌طور عمده در ۱۰ درجه شمال و جنوب خط استوا صورت می‌گیرد.غنا، بزرگترین کشور تولیدکننده دانه کاکائو در غرب آفریقاست که تولیدکننده مرغوب‌ترین دانه کاکائو در جهان نیز است. پس ازآن کشورهای نیجریه، کامرون و ساحل عاج، و در امریکای جنوبی کشورهای برزیل، کاستاریکا، ونزوئلا، پرو، گواتمالا و اکوادور نیز عمده‌ترین کشورهای تولیدکننده محسوب می‌شوند.
اگر چه کشورهای افریقایی خاستگاه میوه کاکائو در جهانند اما به تازگی در آسیا نیز کشورهایی چون مالزی و اندونزی گونه‌هایی از این محصول کشاورزی را تولید می‌کنند. با این وجود، به‌طور عمده دو سوم تولید جهانی این محصول به کشورهای آفریقایی نام برده شده اختصاص دارد.
بر اساس آمار سال ۲۰۱۲.م، ساحل عاج با تولید یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن کاکائو، بیشترین تولیدکننده کاکائو در جهان بود. غنا با تولید ۸۷۹ هزار تن کاکائو، دومین تولیدکننده بزرگ کاکائو در دنیا است. اندونزی نیز با تولید ۴۵۰ هزار تن کاکائو، در رتبه سوم بزرگترین تولیدکنندگان کاکائو در جهان قرار دارد. کشورهای نیجریه با تولید ۲۳۰، برزیل با ۲۲۰، کامرون با ۲۰۷، اکوادور با ۱۹۰، جمهوری دومینیکن با ۷۲، پرو با ۵۸ و گینه‌نو با ۴۵ هزار تن کاکائو، در رتبه‌های چهارم تا دهم فهرست بیشترین تولیدکنندگان کاکائو در دنیا قرار گرفتند.


سازمانی جهانی در خدمت کاکائو
در سال ۱۹۷۳.م سازمانی با هدف برقراری ثبات در بازارهای جهانی کاکائو و همچنین ایجاد ثبات در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیطی در دو مقوله تولید و مصرف، در لندن پایتخت انگلیس شکل گرفت. سازمان جهانی کاکائو متشکل از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کاکائو در سراسر جهان با امضای نخستین توافقنامه جهانی کاکائو در کنفرانس بین‌المللی کاکائو سازمان ملل متحد در ژنو، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اعضای این سازمان جهانی را ۸۵ درصد کشورهای تولیدکننده و ۶۰ درصد کشورهای مصرف‌کننده تشکیل می‌دهند. فراهم کردن شرایطی پایدار برای اقتصاد جهانی کاکائو و تاسیس یک هیات مشورتی درباره اقتصاد جهانی کاکائو را می‌توان از دستاوردهای مهم توافقنامه بین‌المللی کاکائو برشمرد. نظارت بر تعیین میزان تعرفه گمرکی واردات دانه‌های کاکائو، تولیدات نیمه کاکائویی و شکلات، به طور غیرمستقیم نظارت بر اعمال مالیات‌های مربوط به مصرف و فرآوری این محصول، هزینه‌های تولید در کشورها و مناطق مختلف، گذاشتن اطلاعات بازار در اختیار کشاورزان و مزرعه داران دانه‌های کاکائو، کنترل قیمت این دانه‌ها در بازارهای جهانی از طریق همکارهای دو جانبه میان کشاورزان و فعالان صنعت کاکائو همگی از وظایف سازمان بین‌المللی کاکائو به‌شمار می‌روند. قیمت‌های مطلوب و درآمدهای بالا برای مزرعه‌داران دانه‌های کاکائو از عناصر اصلی ثبات در بازارهای جهانی کاکائو به شمار می‌آید و بدون وجود چنین شرایطی ثبات معنایی ندارد. ایجاد شفافیت در بازارهای جهانی کاکائو برای بیش از ۳۰ سال یکی از دغدغه‌های عمده سازمان بین‌المللی کاکائو بوده است.
برای تثبیت بازارهای جهانی کاکائو، جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول، فراهم کردن زمینه مساعد برای تصمیم‌گیری تمامی فعالان بازارهای جهانی کاکائو و توسعه درآمد مزرعه داران کوچک، ایجاد شفافیت در بازارهای جهانی لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا، سازمان بین‌المللی کاکائو، جمع آوری، بررسی و انتشار آمارهای مربوط به تولید، قیمت‌ها، تحولات بازار سهام و مصرف کاکائو را در دستور کار خود قرار داد. بولتن‌های سازمان بین‌المللی کاکائو که هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود، به عنوان یکی از منابع معتبر برای دسترسی به آمارهای بازار جهانی کاکائو به شمار می‌آیند.


تاج تولید کاکائو برساحل عاج
کشور ساحل عاج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای غرب آفریقا که از نظر اقتصادی دارای موقعیت استراتژیک ویژه است با تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تن کاکائو در سال ۴۰ درصد از تولید جهانی کاکائو را به خود اختصاص داده است.این کشور در مقام نخستین تولیدکننده جهانی این محصول قرار می‌گیرد. کشت کاکائو در مناطق مرکزی و شمالی ساحل عاج سبب شده است که کاکائو به بالاترین قیمت خود در بازارهای جهانی به فروش برسد. این محصول در بازار لندن و نیویورک از محبوبیت خاصی برخوردار است و تقاضای جهانی برای خرید آن همیشه وجود دارد. انتقال سازمان جهانی کاکائو در سال ۲۰۰۳ به کشور ساحل عاج نیز خبر از اهمیت این کشور در حوزه تولید و تجارت کاکائو می‌دهد.


صادرات کاکائو؛ هدف ملی
در میان کشورهای تولیدکننده کاکائو، کشور نیجریه در مقام چهارم قرار دارد. کاکائو در این کشور که از کشورهای مهم اقتصادی در قاره افریقا محسوب می‌شود، دومین منبع درآمدهای ارزی بعد از نفت خام است و به طور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به دومیلیون شغل در این کشور ایجاد کرده است. بر اساس آمار، حجم صادرات کاکائو در این کشور در سال ۲۰۱۲.م، ۹۰۰ میلیون دلار بوده است که این رقم درسال ۲۰۱۱.م، به ۸۲۲/۹میلیون دلار رسیده است. صادرات کاکائو در نیجریه سالانه به‌طور متوسط از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است و از ۲۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶.م به ۸۲۲/۸میلیون‌دلار در سال ۲۰۱۱.م رشد صادرات داشته است. تنها ۳ درصد از کل تولیدات کاکائو این کشور به مصرف داخلی می‌رسد و باقی آن به سایر کشورها صادر می‌شود. دراین راستا، نیجریه هدف خود را بر این گذاشته تا با احترام به قوانین بین‌المللی میزان تولید و صادرات کاکائو به سایر کشورها را افزایش دهد.


بازار کاکائو در ایران
ایران همانند تمامی کشورهای مصرف‌کننده پودر کاکائو، تمام نیاز خود به میوه و پودر کاکائو را از کشورهای تولیدکننده وارد می‌کند. سالانه چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن پودر کاکائو به کشور وارد می‌کند که به طور معمول از کشور ساحل عاج، از طریق کشورهای واسطه به ایران صادر و به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد. کشورهایی که نقش واسطه را در مراودات تجاری ایران در حوزه کاکائو ایفا می‌کنند، کشورهای آلمان، بلژیک، ترکیه، سنگاپور، کویت، مالزی و امارات متحده عربی هستند.
بر اساس آمار گمرک کشور، در دی‌ماه سال گذشته بیش از هزار و ۷۳۷ تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۶ میلیون و ۱۶۹ هزارو ۸۵۹ دلار به کشور وارد شده است. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی ۳/۸۳درصد و ۶/۲۱درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین این آمار نشان می‌دهد که در ۱۰ماه سال گذشته، ۱۹ هزار و ۱۸۶تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۷۲میلیون و ۳۴۸ هزارو ۳۴۵ دلار به کشوروارد شده است که ۴۵/۳۶درصد افزایش از نظر وزن و ۳۲/۲۵ درصد افزایش از نظر ارزش داشته است.
در آخرین آمار گمرک کشور مربوط به دو ماه اول امسال، ۴ هزار و ۳۵۹ تن کاکائو و فرآورده‌های آن به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۶۵ دلار به کشور وارد شد. این میزان واردات از نظر وزنی ۹۵/۵۰ درصد و از نظر ارزشی ۵۸/۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش در اردیبهشت ماه امسال، دو هزار و ۸۶۷ تن کاکائو و فراورده‌های آن به ارزش ۹ میلیون و ۵۱۰ هزارو ۳۴۵ دلار به کشور وارد شد که این میزان واردات از نظر وزنی ۱۴۹/۳۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۰/۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شرکت تولید کننده پودر کاکائو در ترکیه

اگر به جستجوی شرکت های تولید کننده پودر کاکائو در ترکیه هستید. باید خاطر نشان کنیم که در ترکیه فقط سه شرکت در زمینه تولید پودر کاکائو واقعی فعالیت دارند.و الباقی به عنوان فروشندگان پودر کاکائو می باشند.

[caption id="attachment_4019" align="alignnone" width="300"]تولید کننده پودر کاکائو تولید کننده پودر کاکائو[/caption]

شرکت های تولید کننده پودر کاکائو در ترکیه:

در ترکیه تنها سه شرکت تولید کننده وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

شرکت پودر کاکائو لاتامارکو latamarko cocoa powder

شرکت اولکر ulker

شرکت آلتین مارکا

[caption id="attachment_4010" align="alignnone" width="300"]پودر کاکائو در ترکیه پودر کاکائو در ترکیه[/caption]

بررسی شرکت های تولید کننده پودر کاکائو در ترکیه

شرکت لاتامارکو در زمینه تولید پودر کاکائو در سه نوع اصلی نچرال و آلکالایز و سیاه فعالیت می کند و جزء شرکت های مطرح در زمینه تولید پودر کاکائو در ترکیه می باشد.این شرکت با توان تامین بسیار بالا و همچنین گواهینامه های استاندارد تولید از اروپا درای کیفیتی بی رقیب می باشد.عطر و طعم و ماندگاری بسیار بالای پودر کاکائو لاتامارکو یکی از بهترین انتخاب های مشتریان می باشد.

لینک مشاهده گواهینامه های استاندارد اروپا لاتامارکو latamarko cocoa powder

شرکت اولکر:بیشتر تولید کننده شکلات می باشد تا تولید کننده مواد اولیه لذا از لحاظ قیمت و کیفیت در رده دوم تولید کنندگان پودر کاکائو در ترکیه می باشد.در بیشتر مواقع محصولات اولکر در بازار موجود نمی باشد.و علت آن در زمان فصل کاری این شرکت برای مصارف خود هم که شده مواد اولیه به بیرون صادر نمی کند.

شرکت آلتین مارکا:که بیشتر به اسنو و یا همان اس 9 شهرت دارد.دارای توان تامین بالایی می باشد.ولی در این تواخر با پایین آمدن سطح کیفیت این محصولات سیل زیادی از نارضایتی مشتریان را به همراه داشته است.

[caption id="attachment_4008" align="alignnone" width="300"]latamarko cocoa powder latamarko cocoa powder[/caption]

شرایط خرید پودر کاکائو از ترکیه

شرایط خرید پودر کاکائو از ترکیه بسیار آسان می باشد.کافیست مقدار مورد نیاز خود را از طریق لینک زیر برای ما ارسال فرمایید.مدیر فروش فارسی زبان شرکت با شما تماس حاصل نموده و شرایط و زمان تحویل را به شما اطلاع خواهد داد.قیمت ها قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

شرایط واردات پودر کاکائو از ترکیه

شرایط واردات پودر کاکائو به طور کامل در لینک های زیر توضیح داده شده است.

شرکت تخصصی واردات مواد اولیه شکلات

شرکت ام تی رویال mtroyal company وارد کننده تخصصی مواد اولیه شکلات می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و آنالیز لطفا از لینک زیر با ما در مکاتبه باشید.

لینک درخواست آنالیز و قیمت

پودر کاکائو چگونه ساخته می شود

پودر کاکائو  latamarko cocoa powderچگونه ساخته می شود

نوشیدنی که ما در آن کاکائو یا شکلات داغ می نامیم در ایالات متحده با مایع داغ کاکائو که در بیشتر تاریخ مصرف می شود نیست. اصلی "کاکائو گرم" با ترکیب آب با لوبیا کاکائوی زمین ساخته شده بود ، که هنوز هم حاوی تمام کره طبیعی کاکائو آنها بود. از آنجا که روغن و آب مخلوط نمی شوند ، کره کاکائو موجود در لوبیای زمین مانع از پراکنده شدن کاکائو در آب می شود. نتیجه آن نوشیدنی غلیظ و ریز و درشت با لایه ای از چربی روغنی بود که روی سطح آن شناور بود - فریادی دور از کاکائو صاف و خامه ای که امروز از آن لذت می بریم.

شکلات داغ مدرن در سال 1828 در هلند متولد شد. این در شرایطی است که شیمی دان Coenraad Johannes Van Houten فرآیندی را برای از بین بردن بخش زیادی از کره کاکائو از لوبیای کاکائو زمینی و سپس درمان پودر حاصل با یک ماده قلیایی مانند جوش شیرین به ثبت رساند تا باعث شود بهتر با آب مخلوط شود. به دلیل شناختن ریشه های آن ، درمان قلیایی به عنوان "Dutching" شناخته می شود و کاکائو با رنگ تیره تر و سبک تر که حاصل می شود ، کاکائو هلندی نامیده می شود.


برای تهیه پودر کاکائو Dutched ، مشروب شکلات درون پرس هیدرولیک غول پیکر پمپ می شود ، جایی که حدود نیمی از کره کاکائو خارج می شود. جوش شیرین به مواد باقیمانده اضافه می شود ، که به آن "کیک پرس" می گویند. کیک پرس تصفیه شده سپس خنک می شود ، پودر می شود و الک می شود تا پودر کاکائو تشکیل شود. سپس پودر کاکائو برای فروش در فروشگاه های مواد غذایی به عنوان مخلوط شکلات داغ یا به صورت عمده به منظور فروش به عنوان طعم دهنده لبنیات ، نانوایی ها و تولید کنندگان آب نبات بسته بندی می شود (فرایند Dutching باعث می شود پودر کاکائو به عنوان طعم دهنده سایر غذاها مفید باشد). ، همچنین).

کره کاکائو مایع مایل به زرد و فشرده شده از شراب شکلات به هدر نمی رود. در واقع این کالای بسیار با ارزش است که برای تولید شکلات بسیار حیاتی است. کره کاکائو همچنین می تواند - با قیمت های بالا - به سایر تولید کنندگان برای استفاده در داروسازی و آرایشی و بهداشتی فروخته شود.

اگرچه منشاء آنها یکسان است ، روند ساخت شکلات با روند تهیه کاکائو متفاوت است. برای یادگیری نحوه ساخت شکلات ، به قسمت بعدی بروید

منبع سایت ام تی رویال ترکیه


مزایای مصرف شکلات در دوران بارداری

یک خبر خوب و خوشمزه برای مادران باردار داریم. خوردن 30 گرم شکلات در دوران بارداری می تواند در رشد و نمو جنین اثر مثبت داشته باشد. این یک نتیجه گیری از مطالعات جدیدی در سال 2016 در انجمن مادر و کودک آتلانتا می باشد. نتایج این مطالعات به احتمال زیاد مورد استقبال مادران قرار خواهد گرفت. چرا که یک لیست طولانی برای پرهیز مادران وجود دارد. این در حالی است که شکلات حتی می تواند برای آن ها مفید هم باشد. مزایای زیادی است که می تواند با مصرف شکلات در دوران بارداری شامل حال تان شود.

موارد زیادی برای مزایای مصرف شکلات در دروارن بارداری مطرح شده است. شکلات حاوی فلانول که نوعی فلانوئید است، می باشد. فلانول به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و کاهش کلسترول خون کمک می کند. هر چه شکلات تیره تر باشد و یا به عبارتی درصد کاکائو آن بیشتر باشد فلانول آن نیز بیشتر است.

مطالعات قبلی نشان داد که مصرف شکلات در دوران بارداری به حد متوسط می تواند خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی را کاهش دهد. این بیماری باعث می شود که جریان خون بدن مادر به جنین کاهش یافته و فشار خون مادر بالا برود. با این حال دکتر “امائول بوجولد” از دانشگاه لاوال کبک در کانادا معتقد است که هر چه شکلات سیاه در دوران بارداری بیشتر مصرف شود احتمال ابتلا به این بیماری نیز کاهش می یابد. تحقیقات او و همکارانش همچنان ادامه دارد.

مزایای مصرف شکلات در دوران بارداری

محققان روی 129 مادر باردار که بین 11 تا 14 ماهگی خود بودند مطالعه کردند. در این زنان شریان های رحمی و جفت به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و مدام جریان خون در آن ها اندازه گیری می شود. در این تست به مادران گفته شده بود که تا 12 هفته روزانه 30 گرم شکلات تخته ای مصرف کنند. سپس اندازه گیری جریان خون تا موقع تولد ادامه پیدا کرد. این گروه محققان دریافتند که ارتباط تنگاتنگی بین پره اکلامپسی، فشار خون حاملگی، وزن جفت، وزن نوزاد هنگام تولد و مقادیر فلاوانول در شکلات وجود دارد. محققان معتقدند که شکلات سیاه در رشد و توسعه ی نوزاد هم موثر است.

این مطالعه نشان می دهد که شکلات می تواند تاثیر مثبتی در جفت و رشد جنین و توسعه و اثرات فلاوانول ها در جنین داشته باشند. این تیم تحقیقاتی به مادران توصیه می کند که روزانه از شکلات سیاه استفاده کنند. البته وی افزود که آن ها هنوز در خصوص نتایج تحقیقات شان مطمئن نیستند چرا که هنوز این تحقیقات فقط روی یک گروه محدود از زنان انجام شده و اثبات شده نیست. به همین علت هنوز از عوارض افراط در مصرف این شکلات در دوران بارداری اطلاعی ندارند. او اضافه کرد که گام بعدی برای این تیم انجام یک کارآزمایی بالینی تصادفی بزرگ به منظور تعیین بهتر که آیا مصرف شکلات در میان مادران باردار می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی و سایر اختلالات فشار خون بالا مربوط به بارداری را کاهش دهد یا خیر.

در هر صورت مصرف 30 گرم روزانه شکلات سیاه می تواند مزایای زیادی برای زنان باردار داشته باشد.

بعله! حرف شیرین شکلات است و کیست که شکلات دوست نداشته باشد؟ اکثر مردم دنیا شکلات را دوست دارند. زمانی که این ماده‌ی خوراکی را می‌خورید، احساس بسیار دلپذیری در شما ایجاد می‌شود. آن طعم شیرین، ذوب شدن‌اش در دهان و نرمی شکلات! واقعا چه کسی می‌تواند این همه لذت را توصیف کند؟ شکلات به شما یک احساس باور نکردنی می‌دهد از این رو مصرف آن برای زنان باردار هم خوب است. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره خواص کاکائو و شکلات در بارداری نکات جالبی بدانید.

شکلات در بارداری

 

شکلات را می‌توان فرآوری کرده و به هر چیزی اضافه کرد. مثلا کیک!؟ طعم کیک‌ها و دسرهای شکلاتی زمان بچگی یادتان هست؟ یا شکلات داغی که در سرمای زمستان و کنار شومینه جرعه جرعه می‌نوشید و منظره‌ی برفی بیرون از خانه را تماشا می‌کنید؟ بدون شک، شکلات کسانی را که عاشق شیرینی‌جات هستند، دلسرد نخواهد کرد! اما شکلات گذشته از عطر و طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار مفید هم است، به خصوص اگر شکلات تلخ مصرف کنید!

شکلات مواد مغذی دارد که برای بدن ما بسیار مفید هستند. در این‌جا فهرستی از مواد مغذی موجود در هر ۱۰۰ گرم شکلات را می‌بینید:

– کالری: ۵۴۶

– کل چربی:  ۳۱ گرم

– چربی اشباع: ۱۹ گرم

– چربی چند غیراشباع: ۱.۱ گرم

– چربی تک غیراشباع: ۱۰ گرم

– چربی ترانس: ۰.۱ گرم

– کلسترول: ۸ میلی‌گرم

– سدیم: ۲۴ میلی‌گرم

– پتاسیم: ۵۵۹ میلی‌گرم

– کل کربوهیدرات: ‍۶۱ گرم

– فیبر غذایی: ۷ گرم

– قند: ۴۸ گرم

– پروتئین: ۴.۹ گرم

– کافئین: ۴۳ میلی‌گرم

– ویتامین A:  ۱٪

– ویتامین C: ۰٪

– ویتامین D: ۰٪

– ویتامین ۶B:‍ ۰٪

– ویتامین ۱۲B-: ۳٪

– کلسیم: ۵٪

– آهن: ۴۴٪

– منیزیم: ۳‍۶٪

خواص شکلات تلخ

چنان‌چه می‌بینید شکلات غنی از مواد مغذی است که برای بدن‌مان فایده دارند، این‌طور نیست؟ اما در این نوشتار در مورد مزایای شکلات برای بدن بحث نخواهیم کرد. در واقع موضوع اصلی، فواید شکلات در بارداری است!

نترسید! بعضی‌ها می‌گویند شکلات برای بارداری مضر است. اما، در حقیقت، چنان‌چه  می‌توانید در فهرست مواد مغذی بالا مشاهده کنید، تمام محتویات این ماده‌ی خوراکی برای بدن ما خطرناک نیستند. در واقع، محتویات آن همگی مواردی هستند که بدن ما نیاز دارد. به این ترتیب، زنان بارداری که تمایل دارند با خواص شکلات در بارداری آشنا شوند، ادامه نوشتار را مطالعه کنند!

خواص شکلات در بارداری

۱. از پره‌اکلامپسی جلوگیری می‌کند

همه‌ی زنان باردار قطعا آرزو دارند که نوزادشان سالم و به موقع پا به این دنیا بگذارد. اما یک اختلال حاملگی وجود دارد که هم برای مادر و هم برای جنین بسیار خطرناک است. این اختلال پره‌اکلامپسی نامیده می‌شود. پره‌اکلامپسی یک اختلال دوران بارداری است که می‌تواند زنان باردار را مبتلا به فشار خون بالا کند، و در عین حال ممکن است باعث زودتر از موعد به دنیا آمدن کودک شود، اختلالات کبد و کلیه ایجاد کند و جان زنان باردار را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این اختلال توصیه می‌کنیم خوردن شکلات را شروع کنید.

چنین تاثیری به این دلیل است که شکلات تئوبروین دارد، ترکیبی که می‌تواند زنان باردار را دور از استرس و آرام نگه دارد تا به این ترتیب جنین نیز در آرامش باشد. محتوای تئوبرومین مسئول جلوگیری از تمام خطرات ناشی از پره‌اکلامپسی است.

علاوه بر این، بر اساس تحقیقات دکتر الیزابت تریشی از دانشگاه ییل، معلوم می‌شود که اگر یک زن باردار به طور منظم شکلات مصرف کند، نوزاد با غلظت بالای این ترکیب در خون بند ناف به دنیا خواهد آمد.

۲. سیستم متابولیسم را تقویت می‌کند

چرا شکلات سیستم متابولیسم را بهبود می‌بخشد؟ به این دلیل که شکلات حاوی مواد بسیار مهمی است از جمله منیزیم و آهن. منیزیم و آهن با یکدیگر برای بهبود روند متابولیسم چربی، تولید گلبول‌های قرمز و محافظت از زنان باردار در برابر کم خونی فعالیت می‌کنند. این دو ماده‌ی معدنی در عین حال به تشکیل هموگلوبین و روند متابولیسم اسیدهای چرب کمک می‌کنند.

۳. فشار خون را در حد نرمال نگه می‌دارد

از آن‌جایی که زنان باردار ممکن است از فشار خون بالا رنج ببرند، لازم است مواد غذایی که به طبیعی شدن فشار خون کمک می‌کنند، بخورند. این نکته برای زنان باردار بسیار مهم است. خوراکی‌های زیادی برای عادی کردن فشار خون وجود دارند، اما شما می‌توانید روی شکلات نیز برای غلبه بر این مشکل حساب کنید.

شکلات می‌تواند به عادی شدن فشار خون کمک کند و خطر بروز هر گونه نقص را در جنین کاهش دهد. دلیل چنین تاثیری چیست؟ باز هم تئوبرومین موجود در شکلات است که به نرمال شدن فشار خون کمک می‌کند. در واقع تئوبرومین می‌تواند عروق خونی را گسترش بدهد و عریض کند؛ و به الین ترتیب قادر است سطح فشار خون را در زنان باردار در حد نرمال نگه دارد.

شکلات در بارداری

۴. منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود

بنا به گزارش کلینیک مایو، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند بر رادیکال‌های آزادی که ممکن است از طریق سیگار یا آفت‌کش‌ها وارد بدن ما شوند، غلبه کنند. یکی از مزایای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات، جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در زنان باردار است تا هم مادر و هم جنین بدون خطر سرطان این دوران را طی کنند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت زنان باردار نیز تاثیر بسزایی دارند.

۵. می‌تواند به شادی نوزاد کمک کند

جنین دارای ارتباط بسیار قدرتمندی با مادرش است. به همین دلیل، اگر مادرش احساس استرس یا افسردگی داشته باشد، جنین نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مجله‌ی بهداشت زنان باردار در فنلاند، مادر با مصرف شکلات، احساس آرامش و شادی می‌کند و این حالت در نهایت بر جنین تاثیر می‌گذارد و او نیز می‌تواند آرامش مادرش را احساس کند.

‍۶. سطح واکنش نوزاد را افزایش می‌دهد

ماده‌ی دیگر موجود در شکلات، فنتیل‌آمین است. فتیل‌آمین ماده‌ای است که توسط جنین جذب می‌شود وقتی که مادر شکلات می‌خورد. این ماده تأثیر مثبتی روی واکنش‌های نوزاد بعد از تولد و در طول دوره‌ی رشد دارد. او می‌تواند واکنشی آرام و ریلکس نسبت به والدین و محیط اطراف نشان دهد.

علاوه بر این، ماده‌ی دیگری نیز در شکلات موجود است که نقش مهمی در رشد مغز کودک دارد. نوعی اسید چرب تک غیراشباع که اولئیک اسید نام دارد.

شکلات در بارداری ۷: به‌کاهش وزن کمک‌ می‌کند

درست است که اگر شکلاتی را بخوریم که حاوی مقدار زیادی قند و چربی است، وزن اضافه می‌کنیم و چاق خواهیم شد. اما، شکلات‌هایی در بازار هستند که چربی و قند زیادی ندارند. به عنوان مثال، همان‌طور که می‌توانید در فهرست مواد مغذی بالا مشاهده کنید، شکلات تلخ در مجموع ۳۱ گرم چربی و ۴۸ گرم قند دارد.

محتوای چربی و قند شکلات تلخ کم‌تر از شکلات‌های دیگر است. بنابراین، با مصرف درست شکلات تلخ، قادر خواهید بود که هم وزن‌تان را کاهش دهید و هم فرایند هضم‌تان درست و نرمال خواهد بود.

۸. خلق و خوی زنان باردار را بهبود می‌دهد

زنان باردار، در غالب مواقع دچار تغییرات خلق و خو می‌شوند. آیا تغییرات هورمونی را در حالات و رفتارهای خودتان احساس می‌کنید؟ آیا اغلب حس می‌کنید که گاهی اوقات بسیار خوشحال هستید، گاهی اوقات عصبانی، گاهی اوقات غمگین؟ تجربه کردن این رفتارها توسط یک زن باردار طبیعی است چرا که هورمون‌ها در بدن او دچار تغییر شده‌اند و احتمالا بیش از همیشه احساس خستگی دارد. سعی کنید شکلات بخورید و تغییراتی را که در خلق و خوی شما ایجاد می‌شود، احساس کنید.

تحقیقات نشان می‌دهند که شکلات می‌تواند تولید اندورفین‌ها را در مغز، ستون فقرات و سایر قسمت‌های بدن تحریک کند. اندورفین می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. علاوه بر این، هورمون دیگری نیز وجود دارد که با خوردن شکلات افزایش می‌یابد و آن سروتونین است که خواص ضدافسردگی دارد.

۹. از کم‌خونی جلوگیری می‌کند

کم‌خونی برای همه‌ی آدم‌ها و به خصوص برای زنان باردار خطرناک است. شکلات یکی از درمان‌های این اختلال است. در واقع این ماده‌ی خوراکی یکی از آن مواد افزایش‌دهنده‌ی خون است که به مادران باردار کمک می‌کند دور از کم‌خونی بمانند.

شکلات در بارداری ۱۰: ضد استرس است

فنتیل‌آمین موجود در شکلات می‌تواند استرس را در زنان باردار از بین ببرد.

۱۱. سبب نرمی پوست می شود

مصرف منظم شکلات در بارداری می‌تواند سبب نرم شدن پوست زنان باردار شود و حتی از پوست آن‌ها در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش محافظت کند.

توصیه‌هایی در رابطه با مصرف شکلات برای زنان باردار

خوب تا بدین‌جای مطلب در مورد مزایای مصرف شکلات در بارداری کسب اطلاع کردیم. بنابراین، از خوردن شکلات ترس نداشته باشید، بلکه بکوشید از فواید آن به نفع سلامتی‌تان استفاده کنید. اما توصیه‌هایی نیز در مورد نوع شکلاتی که برای سلامت بدن‌تان خوب است داریم که در ادامه می‌بینید:

۱. از مصرف شکلات فرآوری‌شده پرهیز کنید – چرا؟ به این دلیل شکلات‌های فرآوری‌شده همان فواید مصرف شکلات در بارداری ، ندارد. ما شکلات خالص را در ترکیب با آجیل و آب نبات توصیه می‌کنیم.

۲. شکلات تلخ را انتخاب کنید را به این دلیل که چربی و قند کمی دارد و باعث اضافه وزن و چاق شدن زنان باردار نمی‌شود.

نکات احتیاطی درباره مصرف شکلات در بارداری

با این حال، چند نکته وجود دارد که باید در طول بارداری و زمان مصرف شکلات مد نظر داشته باشید.

۱. کافئین بیش از حد می‌تواند خطرناک باشد

همانطور که در فهرست بالا دیده می‌شود، شکلات مانند قهوه حاوی کافئین است. اگر بیش از حد شکلات بخورید، طبیعی است که مقدار زیادی کافئین دریافت می‌کنید که از طریق جفت می‌تواند جذب جنین شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث بروز ناتوانی کودک شود. زنان باردار بایستی مصرف کافئین را تا حداکثر ۲۰۰ میلی‌گرم در هر روز حفظ کنند.

۲. چاقی

اگر چه شکلات تلخ دارای چربی و قند کم‌تری در مقایسه با شکلات‌های دیگر است، اما اگر آن را در مقادیر زیادی مصرف کنید، می‌تواند سبب چاقی در شما شود. و چنان‌چه می‌دانید چاقی برای همه‌ی آدم‌ها از جمله زنان باردار خطرات زیادی به دنبال دارد. چاقی تاثیر زیادی در فشار خون بالا دارد و بر سلامت قلب تاثیر می‌گذارد، و در عین حال برای سلامت جنین شما مضر است.

بنابراین، لطفا مقدار شکلاتی را که مصرف می‌کنید همواره در نظر داشته باشید، اگرچه در طول بارداری، می‌توانید مزایای زیادی را با خوردن شکلات دریافت کنید، اما همیشه اعتدال در مصرف هر گونه مواد غذایی کلید سلامتی و تندرستی است.

شرایط واردات پودر کاکائو از ترکیه

شرایط واردات پودر کاکائو به طور کامل در لینک های زیر توضیح داده شده است.