نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان
نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان

واردات مواد اولیه صنایع غذایی ام تی رویال

قیمت اسید سیتریک لمون استار 


شرایط واردات مواد اولیه صنایع غذایی

صنعت های غذایی مجموعه ای از  تولیدات و شرکت هایی است که  در زمینه تولید  مواد غذایی مورد نیاز  برای مصارف مختلف  فعالیت دارند.  شرکت هایی  در بخش  صنعت غذا نیز فعالیت دارند که به تولید  مواد اولیه صنایع  غذایی می پردازند و مواد اولیه خود را برای تهیه مواد  خوراکی ها و مواد غذایی به شرکت های تولیداتی  غذا می فرستند.

مواد اولیه صنایع غذایی
http://www.latamarko.com مواد اولیه صنایع غذایی

مواد اولیه صنایع غذایی

صنعت های غذایی مجموعه ای از  تولیدات و شرکت هایی است که  در زمینه تولید  مواد غذایی مورد نیاز  برای مصارف مختلف  فعالیت دارند.  شرکت هایی  در بخش  صنعت غذا نیز فعالیت دارند که به تولید  مواد اولیه صنایع  غذایی می پردازند و مواد اولیه خود را برای تهیه مواد  خوراکی ها و مواد غذایی به شرکت های تولیداتی  غذا می فرستند .

مواد اولیه صنایع غذایی
مواد اولیه صنایع غذایی

شرکت ام تی رویال ترکیه

این مواد شامل اسید فسفریک غذایی، گلیسیرین خوراکی ، اسید سیتریک و … می باشد که شرکت ام تی رویال اقدام  به واردات  و تهیه این  مواد برای مصارف داخلی، با کیفیت و قیمت مناسب کرده است .
مواد اولیه صنایع غذایی ، پایه و اساس کیفیت و خواص  مواد  غذایی را شامل می شوند به طوری که تغییرات شیمیایی که در جریان تولید ، نگهداری و جابجایی مواد غذایی به وجود می آید. این مواد در طعم ، رنگ ، ارزش غذایی و کیفیت آن تأثیرات زیادی دارد. بنابراین تهیه مواد اولیه صنایع غذایی   باید  در دسته اول و درجه یک انتخاب شوند.

شرکت ام تی رویال ، تهیه مواد اولیه صنایع غذائی را بر اساس کارایی و عملکرد  آنها که شامل  قسمت هایی از جمله  شناسایی محصول نهایی ،ویژگی های اورگانولپتیک ، ایمنی و میزان PH موجود در مواد اولیه و … می باشد را تهیه و به بازار عرضه می دارد .

واردات پودر کاکائو :کاکائو که به آن طلای سیاه نیز گفته می شود ، گیاهی در خانواده هیبیسکوس است که به طول ۴ و ۸ متر است. شکلات  غذای خدا نامیده می شد. کاکائو ، که داروی لذت و خوشبختی است ، در فرایندهای مختلفی فرآوری می شود و در محیط های استریل بسته بندی می شود. این شامل مواد افزودنی نیست.

واردات پودر کاکائو
واردات پودر کاکائو

پودر کاکائو لاتامارکو latamarko برای ویژه ترین کیک ها و شیرینی جات

پودر کاکائو لاتامارکو ، که از درخت کاکائو بدست می آید و به لطف تکنولوژی بالا بدون هیچ گونه از بین رفتن ارزش غذایی تولید می شود ، یکی از ضروری ترین طعم های دستور العمل های مختلف شماست.

دسر شیرینی کاکائو و کیک ها شما را با رایحه خود مجذوب خود می کنند. این ماده مغذی که به عنوان یک اشتها دیده می شود و منبع خوشبختی است نیز از نظر ارزش معدنی بسیار زیاد است.

واردات پودر کاکائو
واردات پودر کاکائو

واردات پودر کاکائو بنابر درخواست مشتریان داخلی و خارجی انجام می پذیرد.شرکت ام تی رویال وارد کننده پودر کاکائو آلکالایز و نچرال لاتامارکو با کیفیت و قیمتی که هر خریدار را شگفت زده خواهد کرد.

جهت دریافت قیمت و آنالیز از اینجا در تماس باشید.

برای بسیاری از مشتریان که مصرف کننده عمده پودر کاکائو وارداتی در مصارفی نظیر شکلات سازی و غیره میباشند.قیمت تمام شده محصول همراه کیفیت بسیار مهم می باشد و ما این نگرانی را درک میکنیم. و سعی نموده ایم حدالمقدور از این نگرانی بکاهیم. اما چگونه:

واردات پودر کاکائو
واردات پودر کاکائو

شرکت ام تی رویال محصولات خود را شامل پودر کاکائو الکالایز لاتامارکو پودر کاکائو نچرال لاتامارکو روغن جانشین کره کاکائو لاتامارکو روغن لسیتین لاتامارکو کره کاکائو لاتامارکو سوربیتول مایع لاتامارکو و هر محصول دیگر بارگیری و تحویل گمرک ایران می دهد. و این امر باعث میشود مشتری نگران حمل و نقل بیمه و مجوزهای قانونی نباشد. همه این موارد به عهده شرکت ام تی رویال می باشد.

ارسال آنالیز همراه نمونه جنس جهت بررسی توسط مشتری

زمانبندی محصول برای تحویل در زمان تعیین شده و توافق شده

قیمت پودر کاکائو وارداتی
قیمت پودر کاکائو وارداتی

 

واردات پودر کاکائو لاتامارکو
واردات پودر کاکائو لاتامارکو

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به صورت انبوه برای مصارف صنایع غذایی صورت می‌گیرد. ترکیه کشوری فعال در حوزه واردات، تولید و بسته بندی پودر کاکائو مرغوب است.

اهمیت واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به صورت انبوه برای مصارف صنایع غذایی صورت می‌گیرد. ترکیه کشوری فعال در حوزه واردات، تولید و بسته بندی پودر کاکائو مرغوب است. پودر کاکائو لاتامارکو از تولیدات با کیفیت و پرطرفدار ترکیه ای در ایران و سایر کشورهای آسیایی است. این محصول از لحاظ کیفیت علیرغم قیمت مناسب، در رقابت با محصولات خارجی می باشد.

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به منظور مصرف کارخانه های صنایع غذایی، شیرینی پزی ها، فرآورده های لبنی و مصرف خام صورت میگیرد. برخی کارخانه ها و مصرف کنندگان عمده واردات پودر کاکائو را به صورت مستقیم انجام می دهند. شرکت MTROYAL با سابقه درخشان در حوزه واردات مواد غذایی، واردات پودر کاکائو از ترکیه را تسهیل می بخشد. این شرکت در واقع با واردات عمده محصول و حذف واسطه ها، مدافع حقوق مصرف کنندگان می باشد.

واردات پودر کاکائو لاتامارکو
واردات پودر کاکائو لاتامارکو

دلایل واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه

کشور ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان پودر کاکائو در جهان است؛ بنابراین واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه برای مصرف کنندگان ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. واردات از ترکیه به دلایل عمده ای چون مرز جغرافیایی مشترک، کیفیت مطلوب محصول و قیمت مناسب حائز اهمیت است. در واقع واردکنندگان بجای خرید محصول از کشورهای اروپایی با قیمت گزاف و حمل و نقل زمان بر، از ترکیه خرید می‌کنند.

کیفیت محصول برای مصرف کنندگان در اولویت قرار دارد. برند لاتامارکو ترکیه نیز از کیفیت فوق العاده برخوردار است. واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به صورت شخصی و شرکتی صورت می‌گیرد. اغلب مصرف کنندگان عمده با سفارش و خرید محصول از شرکت های بازرگانی، پروسه خرید را تسریع می‌بخشند. خرید و واردات آسان از ترکیه یکی دیگر از دلایل اهمیت خرید پودر کاکائو از برند لاتامارکو می باشد.

واردات پودر کاکائو لاتامارکو
واردات پودر کاکائو لاتامارکو

انواع پودر کاکائو برند لاتامارکو

پرمصرف ترین محصول واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه، پودر کاکائو آلکالایز است. پودر آلکالایز در واقع پودر کاکائو طبیعی است که طی یک پروسه، فرآوری تیره تر و خوش طعم تر میشود. پودر کاکائو طبیعی و آلکالایز در صنایع مختلف کاربرد دارند؛ بنابراین به تناسب نیاز مصرف کنندگان وارد ایران می‌شوند. پودر آلکالایز در طعم ها و رنگ های متفاوت با کدهای مخصوص تولید می‌شود.

پودر کاکائو آلکالایز به دلیل مصرف عمده در تولید شکلات و شیرینی صنعتی، در تناژ بالا وارد می‌شود. پودر کاکائو طبیعی نیز در تولید بستنی، شیر کاکائو و هات چاکلت مصرف قابل توجهی دارد. از این رو واردات پودر کاکائو لاتامارکو به یکی از انواع پودر کاکائو محدود نمی‌شود.

واردات پودر کاکائو لاتامارکو
واردات پودر کاکائو لاتامارکو

تولید پودر کاکائو لاتامارکو در ترکیه

تولید پودر کاکائو لاتامارکو در ترکیه

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به طور مستقیم از شرکت تولید کننده ترکی صورت می‌گیرد. درخت کاکائو در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، از این رو دانه های مرغوب کاکائو مورد نیاز کارخانه ها توسط آفریقا تأمین می‌شوند. کارخانه لاتامارکو ترکیه با خرید دانه های مرغوب و باکیفیت از کشورهای آفریقایی، پودر کاکائو مرغوب تولید می‌کند.

در واقع کشورهایی مانند ترکیه، هلند و اسپانیا که تولیدکنندگان عمده پودر کاکائو هستند، مواد اولیه را از آفریقا تهیه می کنند. شرکت لاتامارکو با بکارگیری تکنولوژی پیشرفته، انواع پودر کاکائو طبیعی و آلکالایز را در کدهای مختلف تولید می‌کند.

واردات پودر کاکائو لاتامارکو
واردات پودر کاکائو لاتامارکو

هزینه واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه

واردات پودر کاکائو لاتامارکو از ترکیه به دلیل قیمت مناسب و هزینه های پایین به صورت عمده انجام می‌شود. هزینه واردات تحت تأثیر هزینه حمل و نقل و هزینه ترخیص از گمرک است که به دلیل مرز مشترک ایران با ترکیه کاهش می یابد. هزینه واردات پودر کاکائو از طریق سفارش به شرکت های وارداتی، به دلیل حذف واسطه و آگاهی به پروسه خرید، بسیار کاهش می یابد. شرکت MTROYAL با سابقه درخشان در زمینه واردات پودر کاکائو، انتخاب مناسبی برای سفارش عمده این محصول با قیمت مناسب می باشد.

تماس با شرکت ام تی رویال

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳ دفتر مرکزی

۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵ موبایل واتس اپ

اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa

 

کانال تلگرامی شرکت ام تی رویال

Royal@mtroyal.com.tr

مطالب پیشنهادی شرکت ام تی رویال برای مطالعه

نکاتی درباره فروش پودر کاکائو آلمانی


فروش مواد اولیه شکلات chocolate

تأمین مواد اولیه شکلات توسط شرکت ام تی رویال

علاوه بر ماشین آلات پیشرفته، مواد اولیه‌ی با کیفیت تأثیر قابل توجهی بر سطح کیفیت کالاهای تولیدی دارد. تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان شکلات و شیرینی در ایران از دغدغه‌های اصلی این تولیدکنندگان در صنعت شکلات و شیرینی می‌باشد. شرکت ام تی رویال از جمله شرکت‌های بازرگانی واردات و صادرات معتبر و خوشنامی است که در زمینه تامین مواد اولیه‌ شکلات می‌توان بر روی آن حساب کرد.

تأمین مواد اولیه شکلات

مواد اولیه لازم برای تولید شکلات شامل، شکر، روغن، لستین، روغن جایگزین کره کاکائو می‌باشد.؛ که هر تولید کننده شکلات برای تولید محصول خود به آن نیاز اساسی دارد. بنابراین تأمین مواد اولیه شکلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای تولید کالایی با کیفیت علاوه بر ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی تولید، مواد اولیه ای که در تولید به کار می‌رود اهمیت بالایی دارد. علاوه بر آن نکته ای که در مورد اهمیت کیفیت مطرح است مربوط به اثراتی است که آن بر روی قیمت می‌گذارد. با افزایش سطح کیفیت می‌توان باعث افزایش بهره‌وری شد و از این طریق کالایی با قیمت مناسب در بازار عرضه کرد.

پودر کاکائو کارگیل دارک Cargill
خصوصیات بهترین نوع پودر کاکائو

تولید شکلات با کیفیت

پس می‌توان گفت که برای تولید شکلات با کیفیت در کشور همواره نوع مواد اولیه به کار رفته در تولید بسیار مهم است. تأمین مواد اولیه شکلات از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان شکلات و شیرینی در ایران می‌باشد. یکی از لازمه اصلی تولید شکلات با کیفیت و همچنین لازمه بقا در بازارهای خارجی در زمینه تولید این محصول، تأمین مواد اولیه شکلات درجه یک می‌باشد. وجود موانع و سختی‌ها در مسیر تأمین مواد اولیه شکلات چالش‌های فراوانی برای تولیدکنندگان شکلات و شیرینی در ایران بوجود آورده است.

صنعت شکلات و شیرینی

چرا که مواد اولیه شکلات از جمله عوامل تولیدی ضروری و حیاتی صنعت شکلات و شیرینی محسوب می‌شود. پس قاعدتا نگرانی‌هایی که در زمینه تأمین مواد اولیه شکلات وجود دارد طبیعی به نظر می‌رسد. تأمین مواد اولیه شکلات همواره در حوزه فعالیت‌های بازرگانی مربوط به واردات مواد اولیه بوده است. در زمینه واردات، شرکت‌های بازرگانی واردات و صادرات به راحتی می‌توانند موانع و مشکلات موجود در مسیر تأمین مواد اولیه شکلات را برطرف سازند. همان طور که از قبل به آن اشاره شد کیفیت مواد اولیه لازم برای تولید شکلات، برای تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در ایران بسیار اهمیت دارد. لذا اینکه تأمین مواد اولیه شکلات از چه کشوری فراهم شود و با چه کیفیتی بسیار مهم می‌باشد.

شرکت ام تی رویال

در این زمینه باید از شرکت‌های بازرگانی واردات و صادرات معتبر و با تجربه کمک گرفت و تأمین مواد اولیه شکلات را به آن‌ها سپرد. این گونه شرکت‌ها تجربه زیادی را در زمینه واردات و تأمین مواد اولیه کسب کرده اند که به واسطه این تجربه توانسته اند از وضعیت بازارها و کیفیت کالاهای کشورهای مختلف آگاهی کامل کسب کنند. شرکت ام تی رویال از جمله این شرکت‌ها می‌باشد که تجربه زیادی در زمینه تأمین مواد اولیه از جمله مواد اولیه شکلات در سطح بین المللی کسب کرده است. که این تجربه در کنار دانش، سرمایه ارزشمندی در زمینه ارائه خدمات با کیفیت برای این شرکت بازرگانی خوشنام به ارمغان آورده است. البته این سرمایه در راستای جلب رضایت و رفاه تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌گیرد.

تأمین مواد اولیه شکلات

بهترین مارک پودر کاکائو ترکیه ای
بهترین مارک پودر کاکائو ترکیه ای

تأمین مواد اولیه شکلات توسط شرکت ام تی رویال

عمده فعالیت شرکت بازرگانی واردات و صادرات ام تی رویال حول فعالیت‌های بازرگانی  نظیر واردات و صادرات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و دستگاه آلات، و همچنین خدماتی از قبیل مشاوره مالی در زمینه سرمایه گذاری در خصوص صنعت مواد غذایی، بازاریابی فروش در بازار بین المللی می‌چرخد. از جمله خدماتی که به آن اشاره شد واردات مواد اولیه و تأمین آن برای تولیدکنندگان توسط شرکت بازرگانی واردات و صادرات ام تی رویال می‌باشد. این شرکت بازرگانی در تأمین مواد اولیه شکلات سابقه بالایی دارد و در این خصوص تجربه‌های زیادی کسب کرده‌اند. از اینرو شرکت ام تی رویال بهترین گزینه در راستای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان شکلات و شیرینی در ایران می‌باشد.

تماس با شرکت ام تی رویال

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳ دفتر مرکزی
۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵ موبایل واتس اپ
اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa
Royal@mtroyal.com.tr

مطالب پیشنهادی شرکت ام تی رویال برای مطالعه

تامین مواد اولیه از اروپا

قیمت پودر کاکائو وارداتی:

 

قیمت های پودر کاکائو بسیار متفاوت میباشد و از ۱.۸ یورو تا ۴ یورو متغییر میباشد.و این تفاوت قیمت علتهای متفاوتی از قبیل ۱- کشور تولید کننده۲-کیفیت محصول ۳-درصد چربی و…. متغییر میباشد.مشتری میتواند نوع مصرفی محصول را از قسمت تماس با ما در میان بگذارد تا ما بهترین پیشنهاد را برای مشتری اعلام کنیم.

 

زمان تحویل پودر کاکائو به گمرک ایران
زمان تحویل پودر کاکائو به گمرک ایران

زمان تحویل پودر کاکائو به گمرک ایران:

اگر مشتری محصول داخلی ترکیه را بخواهد طبق برنامه زمانبندی شده معمول حداکثر ۱۰ روز تحویل مرز داده خواهد شد.ولی اگر مشتری درخواست واردات پودر کاکائو خارج از ترکیه را بدهد. بستگی به کشور مد نظر زمانبندی متفاوتی خواهد داشت که حداکثر ۳۰ روز میباشد. ولی اگر مشتری محصول پودر کاکائو لاتامارکو را طلب نماید تا ۴ روز نهایتا محصول در مرز ایران تحویل مشتری میشود.

 

واردات پودر کاکائو
واردات پودر کاکائو

نحوه پرداخت :

 

مشتری میزان درخواست پودر کاکائو خود را اعلام می دارد.شرکت ام تی رویال پروفورما را به نام خریدار صادر می نماید.ومشتری پس از واریز وجه کالا بارگیری و به مقصد مشتری ارسال خواهد شد.

شرایط خرید محصولات بصورت پیش فروش
شرایط خرید محصولات بصورت پیش فروش

شرایط خرید محصولات بصورت پیش فروش:

بسیاری از مشتریان که عمده انها تولید کنندگان-بازرگانان می باشند.دارای برنامه ریزی هدفمندی برای خرید مواد اولیه می باشند.طوری که طبق برنامه میدانند  هر ماه چقدر مصرف دارند.برای مثال طی مدت ۱۲ ماه و نسبت به فروش خود در هرماه اقدام به قرارداد با شرکت ام تی رویال مینمایند.دراین روش با خیال راحت به تجارت و تولید خود می پردازند و شرکت هم بنابر برنامه زمانبندی شده از طرف مشتری محصولات را اماده و ارسال مینماید.در این میان ام تی رویال با اینگونه مشتریان به صورت وی آل پی استقبال کرده و رضایت همه ایجاد خواهد شد.

چگونه میتوانیم تخفیف قابل توجهی برای محصولات لاتامارکو دریافت کنیم:

یک قانون تجارت هست که شعارش خرید بیشتر تخفیف بیشتر میباشد.یعنی هر چقدر سفارش شما بالاتر باشد تخفیف و حاشیه سود بالاتری برای مشتری منظور خواهد شد.وشرکت ام تی رویال هم از این قانون به نحو احسنت پیروی میکند.

تسهیلات بانکی جهت خرید مواد اولیه
تسهیلات بانکی جهت خرید مواد اولیه

استفاده از تسهیلات بانکی جهت خرید مواد اولیه:

شرکت ام تی رویال یک شرکت رسمی از سال ۲۰۱۳ در ترکیه می باشد. که پروفورماهای ارسالی این شرکت مورد تایید بانک های ایرانی میباشد.

پس به سادگی با ثبت درخواست میتوانید از تسهیلات بانکی جهت خرید مواد اولیه صنایع غذایی از شرکت ام تی رویال استفاده نمایید.

تماس با ما

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳ دفتر مرکزی
۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵ موبایل واتس اپ
اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa
Royal@mtroyal.com.tr

انواع مواد اولیه صنایع غذایی وارداتی

از جمله مواد اولیه صنایع غذایی که توسط شرکت ام تی رویال وارد می شود می توان به موارد  زیر اشاره کرد؛
لاکتیک اسید: که برای تهیه انواع ترشی جات و همچنین برای تهیه نوشیدنی های طعم دار به کار می رود.
کلرور کلسیم:در تولید لبنیات و همچنین  برای نگهداری طبیعی میوه ها از آن استفاده می شود.
مونو سدیم گلوتومات: طعم غذاها را تشدید  می کند و در صنایع  فراورده های گوشتی مثل کالباس و سوسیس و اکثر غذاهای فست فودی به کار می رود.

مالتودکسترین دکسترین: در محصولات آردی ، کنسروها ، غذای کودک و …. کاربرد زیاد دارد.
دی پتاسیم فسفات: نقش بسیار مهمی در تنظیم اسیدیته و نگهدارنده مناسبی برای محصولات لبنی است.
گوارگام :باعث افزایش غلظت مواد در صنایع غذایی می شود و در صنعت مربا سازی به کار می رود.
گلایسین: برای تهیه مکمل ها ی بدن سازی و در تولید آبمیوه به کار می رود.
دی سدیم فسفات: کار تنظیم PH  در صنایع غذایی را به عهده دارد و همچنین  در صنایعی مثل ماکارونی و انواع رشته ها  ، وظیفه تثبیت کننده دارد. و نیتریت سدیم: که دو نوع دارد ؛ یکی خوراکی خشک و دیگری صنعتی آب دارد، که نوع خوراکی آن برای تهیه انواع سوسیس و‌ کالباس و غذاهای فست فودی به کار می رود.

تماس با ما

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳ دفتر مرکزی
۰۰۹۰۵۳۷۷۹۸۳۴۹۵ موبایل واتس اپ
اینستاگرام شرکت:MTROYALCOMPANY
ثبت سفارش و درخواست مشاوره
www.mtroyal.com.tr/fa
Royal@mtroyal.com.tr
مطالب پیشنهادی شرکت ام تی رویال

شرکت واردات مواد اولیه دارویی

واردات مواد اولیه نساجی

واردات مواد اولیه دستمال کاغذی (تیشو)

واردات مواد اولیه شیمیایی

واردات مواد اولیه کارخانجات

چرا خودتان واردات مواد اولیه شکلات را انجام ندهید؟

واردات اسانس خوراکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.