نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان
نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان

شرکت ام تی رویال ترکیه

واردات محصولات کشاورزی

محصولات کشاورزی از مهمترین بخشهای اقتصادی هرکشور محسوب  میشود

این محصولات بصورت کلی شامل مواد زیر است :

  • غلات
  • سبزی جات و سیفی جات
  • خوراک دارم و طیور

محصولات کشاورزی که امروزه به  عنوان کالای استراتژیک از آن یاد میشود برای کشورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار  است

یکی از این محصولات استراتژیک گندم است که در ایران بر اساس تولید در سالهای مختلف نیاز به واردات آن داشته ایم

ارگانها ، شرکت ها و افراد زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند و همچنین کشورهای زیادی درحال  تبادل محصولات تولیدی  خود با  محصولات مورد نیازشان میباشند

واردات محصولات کشاورزی
محصولات کشاورزی

در این بین کشورهای همسایه  عموما نقش مهمی در زمینه تبادلات کالایی دارند زیرا  :

  • گاها زبان مشترک و یا فرهنگ مشترک و نزدیک دارند
  • تبادلات  مالی آسان تر انجام میشود
  • ارسال کالا مقرون به صرفه تر است
  • مشکلات گمرکی کمتری دارند

این شاخص ها طبیعتان در کشور ما نیز صادق است . کشورهای همسایه مانند ترکیه ، عراق  ، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر بازار بزرگی را برای صادرات و  واردات محصولات من جمله محصولات کشاورزی پدید آورده  است

در این میان کشور ترکیه به دلایل زیر از اهمیت بیشتری برخوردار است

  • وجود مرز زمینی رفت و  آمد را به این کشور آسانتر نموده است
  • داشتن ریشه  های فرهنگی باعث تسهیل در انجام معاملات میشود
  • دریافت روادید برای ورود به  ترکیه آسانتر  است
  • این کشور از ثبات اقتصادی و ثبات سیاسی خوبی برخوردار است
  • وجود شعباتی از بانک های ایرانی در این کشور ها
  • علاقه مشترک تاریخی بین ایران و ترکیه به منظور انجام کارهای واردات و صادرات

و  دیگر مشترکات بین این دو کشور باعث شده بازرگانی در این دوکشور از اهمیت زیادی برخوردار  باشد

محصولاتی که از ایران به ترکیه صادر میشوند :

  • فرش
  • زعفران
  • پسته
  • مواد معدنی
  • سرب مس سنگ آهن
  • گاز طبیعی

محصولاتی که از ترکیه به ایران صادر میشود شامل :

  • پوشاک
  • مواد پلاستیکی
  • صنایع متالوژی
  • مواد خام صنعتی
  • محصولات ساختمانی
  • محصولات کشاورزی

شرکت ام تی رویال ترکیه یکی از باسابقه ترین مجموعه های بازرگانی که در ایران  و  ترکیه دارای شعباتی است در زمینه  محصولات کشاورزی در طی ۱۰ سال گذشته توانسته  است سهمی از بازار ایران را  در  این زمینه کسب نماید

محصولاتی از جمله :

  • پودرکاکائو
  • روغن سی بی اس
  • اسید سیتریک
  • کره کاکائو
  • دانه کاکائو
  • دانه قهوه
  • پودر قهوه

 

جزو محصولات اصلی این شرکت میباشند

ام تی رویال

به منظور دریافت مشاوره درمورد بازاریابی محصول خود در ترکیه و یا راهنمایی در مورد واردات و صادرات به ایران و یا بلعکس لطفا با کارشناسان ما در این  زمینه تماس حاصل فرمایید

 

۰۰۹۰۲۱۲۲۵۸۲۳۲۳

استانبول

ترکیه

تُرکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب خاور اروپا) قرار دارد.

ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (سی و هفتم) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان‌های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت می‌کنند.

جمعیت ترکیه حدود ۷۷ میلیون نفر (برآورد ۲۰۱۵) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. همچنین در ترکیه حدود ۷۰٪-۷۵٪ درصد مردم ترک، ۱۸٪ درصد کرد و ۷٪-۱۲٪ را سایر باشندگان قومی ترکیه تشکیل می‌دهند.

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود.

ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سدهٔ گذشته، بخش‌های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپا را در دست داشت. تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد.

مردم و زبان

گروه‌های قومی در ترکیه:
ترک‌ها۷۰–۷۵٪
کردها۱۸٪
سایر اقوام۷–۱۲٪

زبان بیشتر مردم در ترکیه ترکی است ولی در کنار آن زبانهای کردی، زازاها، ترکی آذربایجانی در میان گروه‌های قومی استفاده می‌شود. گروه‌های قومی کوچک‌تری چون لازها، ارمنی‌ها، عربها، و چرکس‌ها به تنوّع زبانی و فرهنگی این کشور افزوده‌اند.

کردهای ترکیه بیش تر در جنوب شرقی و شرق کشور زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور ترکی است. گروه‌های قومی کوچک‌تر در ترکیه عبارت‌اند از آذربایجانی‌ها (شمال شرق)، لازها (شمال)، عرب‌ها (جنوب) و ارمنی‌ها (استانبول).

اقتصاد ترکیه

اقتصاد

اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و نوین است که روز به روز بر دامنه‌اش افزوده می‌شود. تولیدات فراوان کشاورزی ترکیه درسال ۲۰۰۵ رتبه هفتم جهان را بدست آورد و در سال ۲۰۰۶ برای ۱۱٫۲٪ از مردم ترکیه اشتغال ایجاد کرد. بخش خصوصی اقتصاد ترکیه نیز قوی و به سرعت در حال رشد است و نقش مهمّی در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد. در سال‌های اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد ۸٫۹٪ و ۷٫۴٪ را در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آورده‌است.

کشاورزی

بر اساس آمار سال ۲۰۰۵ ترکیه در تولید محصولات کشاورزی در رده هفتم جهان قراردارد.

ترکیه در تولید فندق, انجیر, زردآلو, گیلاس، به و انار در جهان اول، در تولید هندوانه، خیار و نخود، دوم، در تولید سیب زمینی، بادمجان، فلفل سبز، پسته و عدس، سوم، در تولید پیاز و زیتون، چهارم، در تولید چغندر قند، پنجم، در تولید تنباکو، سیب و چای رتبه ششم جهان، در تولید جو و کتان رتبه هفتم، درتولید بادام رتبه هشتم، در تولید گندم، چاودار و گریپ فروت رتبه دهم جهان و در تولید لیمو یازدهمین کشور جهان است.

صنعت

ترکیه در سال ۲۰۰۵ یکی از ۲۰ کشور برتر جهان از لحاظ تولیدات صنعتی جای گرفت و سهم بخش صنعت در اشتغال ۱۹٪، درتولید ملی ۲۹٪ و در صادرات ۹۴٪ را به خود اختصاص داد. بزرگترین صنعت ترکیه نساجی است که ۱۶٫۳٪ کل صنایع ترکیه را شامل می‌شود.

پس از نساجی پالایش نفت (۱۴٫۵٪)، صنایع غذایی (۱۰٫۶٪)، صنایع شیمیایی (۱۰٫۳٪), صنایع فولاد و ذوب آهن (۸٫۹٪)، خودروسازی (۶٫۳٪) و ماشین سازی (۵٫۸٪) بیشترین سهم در صنعت ترکیه را دارند.

از لحاظ صادرات صنایع نساجی با۱۹٪، صنایع خودروسازی با ۱۸٪، صنایع فولاد و ذوب آهن با ۱۳٪، لوازم خانگی با ۱۰٪، صنایع شیمیایی و داروسازی با ۹٪ و ماشین سازی با ۷٪، عمده صادرات صنعتی ترکیه را تشکیل می‌دهند. صنعت نساجی ترکیه در سال ۲۰۰۶ با صادراتی به ارزش ۱۳/۹۸ میلیارد دلار که بخش اعظم آن (۷۶٪) به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شده بیشترین درآمد صادراتی را برای ترکیه داشته‌است.

صنایع الکترونیکی وستل ترکیه بزرگترین تولید کننده تلویزیون در اروپاست و یک چهارم تلویزیونهای خریداری شده توسط مشتریان اروپایی توسط وستل تولید می‌شوند. مجموع تولید تلویزیون شرکت وستل و بکو بیشتر از نصف تولید تلویزیون اروپاست. شرکت ترکیه‌ای پروفیلو-تلار (Profilo-Telar) نیز سومین تولید کننده تلویزیون در اروپاست. سهم ترکیه در فروش محصول تلویزیون در اروپا از ۵٪ در سال ۱۹۹۵ به ۴۵٪ در سال ۲۰۰۵ رسیده‌است. در همین مدت سهم ترکیه از بازار دستگاههای دیجیتالی در اروپا از ۳٪ به ۱۵٪ رسیده و لوازم خانگی تولید ترکیه ۱۸٪ بازارهای اروپا را به تسخیر درآورده‌است.

صنایع اتومبیل سازی ترکیه در سال ۲۰۰۶ با تولید ۱۰۲۴۹۸۷ دستگاه خودرو، پس از آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا در رده ششم اروپا جای گرفت. در همین سال رتبه ترکیه در خودرو سازی جهان هفدهم جای گرفت وصادرات خودرو و قطعات یدکی خودرو را به ۱۴ میلیارد دلار رساند.

گردشگری

گردشگری یکی از فعالترین بخشهای اقتصاد ترکیه‌است که به سرعت رشد می‌کند. بر اساس آمار موسسه TUI آلمان از ۱۰۰ هتل برتر جهان ۱۱ هتل در ترکیه قرار دارند. در سال ۲۰۰۷ تعداد ۲۷٬۲۱۴٬۹۸۸ نفر توریست از ترکیه بازدید کرده‌اند که درآمدی بالغ بر ۱۸٫۵میلیارد دلار برای ترکیه ایجاد کرده‌اند. شهرهای آنتالیا در سواحل ترکیه و موغلا بیشترین توریست را به خود جذب کرده‌اند.

سواحل ترکیه از لحاظ جذب جهانگرد همانند سواحل اسپانیا و ایتالیا از جذاب‌ترین سواحل اروپا هستند. شهر استانبول نیز به دلیل آثار باستانی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از جهانگردان است.

خدمات بانکی و مالی

بانک مرکزی ترکیه (Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası) در سال ۱۹۳۰ تشکیل شد و شعباتی در نیویورک، لندن، فرانکفورت و زوریخ دارد. در سال ۱۹۹۸ ۷۲ بانک در ترکیه فعالیت می‌کردند. بورس اوراق بهادار استانبول در سال ۱۹۸۵ و بورس طلای استانبول در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کردند البته سابقه فعالیت بورس در ترکیه به سال ۱۸۶۶ میلادی باز می‌گردد. در آن سال بورس معاملات دارالسعادت توسط عثمانی‌ها تشکیل گردید

کاکائو

محصولات کاکائو و قهوه

شاید همواره برای شما هم سوال باشد که تفاوت محصولات کاکائو و قهوه کدام است

Cacao
Cacao

با ما همراه باشید تا درمورد هر کدام بیشتر بدانید و محصولات هر کدام را بشناسید

دانه کاکائو چیست

دانه کاکائو در میوه کاکائو که روی درخت آن قرار دارد رشد می کند، و درخت آن در مناطق گرمسیر مانند آفریقا،‌ آسیا، آمریکای جنوبی و مرکزی. سه نوع گیاه کاکائوی اصلی وجود دارد: فوراسترو، کریولو و ترینیتاریو . درخت کاکائو به هوای مرطوب، ارتفاع پایین و پشه های ریز برای گرده افشانی نیاز دارد. اما کشاورزی آن همچنان دستی است. دانه ‌ها و گوشته داخل نیام را بیرون آورده و صبر می کنند تا تخمیر شود. سپس، دانه ‌ها را زیر نور خورشید خشک، و به کارخانه می فرستند. دانه های کاکائو شکلی مانند لوبیا ولی نامنظم دارند.

دانه قهوه چیست

قهوه، دانه ی گیاه قهوه است که در اغلب کشور های گرم و استوایی در جهان به خصوص در قاره آفریقا رشد می کند. دانه و گیاه قهوه هم دارای انواع مختلفی مانند ربوسکا و عربیکاست. این دو نوع از پرکافئین ترین انواع قهوه، و همچنین سرشار از اسید کلروژنیک هستند و اصولا برای دریافت کافئین کشت می شوند. البته انواع دیگر قهوه هم کافئین دارند، اما میزان کافئین در این دو نوع قهوه، منحصر به فرد و ویژه است. دانه های قهوه تقریبا یک شکل و هم اندازه هستند.

کاکائو
کاکائو

محصولات تولید شده از کاکائو کدام است

نوشیدنی کاکائو از پودر دانه های بوداده شده و پوست گرفته تهیه می شود. شکلات کاکائویی هم از ترکیب شکر، پودر دانه های کاکائو و چربی گرفته شده از آن ‌ها ساخته می شود. کاکائو را به شکل های سس و روکش در غذا ‌ها به کار می برند. نوشیدنی کاکائو که به آن شکلات داغ هم گفته می شود، به اندازه قهوه معروف نیست و در عوض، شکلات آن طرفداران بسیاری دارد.

محصولات تولید شده از قهوه کدام است

نوشیدنی قهوه از پودر دانه ‌های بوداده قهوه تولید می شود. نوشیدنی‌ قهوه انواع مختلفی دارد؛ مانند لیت، کاپوچینو، اسپرسو، آمریکانو و ماسچیاتو که هر کدام به شیوه ای متفاوت تهیه می شوند. مثلا اسپرسو همان طور که از اسمش پیداست با استفاده از دستگاه پرس و آب داغ تولید می شود. قهوه در تمام دنیا نوشیدنی بسیار بسیار مشهوری است و اغلب در صبح ‌ها برای بیدار شدن و شب ‌ها برای بیدار ماندن استفاده می شود.

محصولات کاکائو و قهوه
محصولات کاکائو و قهوه

فواید کاکائو کدام است

فلاونول های کاکائو برای کلسترول خوب است، به تنظیم قند خون کمک می کند و موجب کاهش حملات قلبی می شود و به علاوه، از تاثیرات پرتو های مضر خورشید جلوگیری می کند. تئوبرومین که در شکلات های کاکائویی موجود است، به همراه کافئین موجود باعث ایجاد احساس نشاط می شود. همچنین تریپتوفان اندکی که در کاکائو وجود دارد تولید سرتونین را در مغز افزایش می دهد که موجب احساس خوشحالی و سرخوشی در فرد می شود. فنیل اتیل آمین که به مقدار زیاد در کاکائو وجود دارد نیز همین تاثیر را دارد.

خواص قهوه چیست

آنتی اکسیدان ‌های قهوه موجب کاهش احتمال حمله قلبی و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون و دیوانگی می شوند. این مواد همچنین جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان ‌ها (مانند سرطان پوست) و مشکلات بپش قلب را بر عهده دارند. بنابر آزمایشات انجام شده، شخصی که روزانه ۲ الی ۴ فنجان قهوه بنوشد، از کسی که قهوه ننوشیده است، میل کمتری برای خودکشی دارد. نوشیدن مکرر و پشت سر قهوه (۴ فنجان یا بیشتر در روز) باعث کاهش ۵۰ درصدی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

تعرفه واردات پودر کاکائو و دانه کاکائو

فروش پودر کاکائو آلکالایز لاتامارکو

خرید پودرکاکائو از ترکیه

پودرکاکائو کی از کالاهای اساسی در صنعت شکلات و بیسکوئیت سازی و یکی از پرمصرف ترین آنهاست

به منظور خرید پودرکاکائو از ترکیه نکات زیر دارای اهمیت زیادی است

خرید پودرکاکائو از ترکیه
خرید پودرکاکائو از ترکیه

کشورهای تولید کننده

کشور های مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند که یکی از آنها ترکیه است . به دلیل داشتن مرز مشترک و سهولت نقل و انتقال کالا و پول به این کشور ، ترکیه یکی از بهترین کشورها برای تجارت میباشد

همانطور که میدانید خاستگاه اصلی این محصول پر مصرف آفریقاست و کشورهایی که در زمینه صادرات و واردات این محصول فعالیت میکنند خود تولید کننده آن نیستند

دلایلی که ایرانیان معمولا نمیتوانند از کشور های افریقایی بصورت مستقیم خرید کنند عبارتند از

  1. مشکلات نقل و انتقال پول از ایران به بانک های آفریقایی
  2. نداشتن شناخت کافی از تجار تولید کننده در این کشورها
  3. بعد مسافت و مشکلات کشتیرانی
خرید پودرکاکائو از ترکیه
خرید پودرکاکائو از ترکیه

به دلایل مشکلاتی که در بالا ذکر شد ، شرکت های ایرانی معمولا مایل به خرید پودرکاکائو از کشورهایی نظیر چین ، مالزی و ترکیه میباشند

واردات از چین

کشور چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است و سالانه مقادیر بسیار زیادی کالا از بنادر چین به مقصد ایران ترخیص میشود اما پودرکاکائو و مشتقات کاکائوی چینی مشتریان زیادی در ایران ندارند

دلایلی که این محصول از کشور چین خریداری نمیشود عبارتند از

  1. نداشتن اعتبار شرکت های چینی در زمینه تجارت با ایران
  2. پایین بودن کیفیت محصولات چینی
  3. نداشتن تعهد شرکت های چینی به توافق نامه هایی که با شرکت های ایران منعقد میکنند
پودرکاکائو آلتین مارکا
پودرکاکائو آلتین مارکا

در این بین سهم کشورهایی مثل مالزی ، اندونزی و ترکیه بیشتر از بقیه است

مالزی از نظر کیفیت پودرکاکائو معمولا در رتبه خوبی قراردارد ولی به دلیل بعد مسافت و مشکلات بانکی باز هم در رده های بعدی خرید ایرانیان قرار میگیرد

شرکت های ترکیه ای هم سعی در بدست اوردن بازارهای ایران دارند که تا حد زیادی موفق بوده اند

داشتن مرز مشترک و سهولت ارسال نمونه دو فاکتور اصلی در این زمینه میباشد

خرید پودرکاکائو از ترکیه
خرید پودرکاکائو از ترکیه

حال اگر تصمیم به خرید پودرکاکائو از ترکیه دارید و به دنبال شرکت معتبری در این زمینه هستید ما به شما کمک خواهیم کرد

شرکت ام تی رویال ترکیه یکی از صادرکنندگان پودرکاکائو و کلیه مشتقات مربوط به آن است

این شرکت با داشتن دفتر فعال در تهران و تبریز راهی مطمئن برای انجام خرید های شما در این زمینه میباشد

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه شما میتوانید از طرق زیر با کارشناسان این شرکت در تماس باشید

آدرس وبسایت شرکت ام تی رویال ترکیه

فروش پودر کاکائو الکالایز لاتامارکو

روش تشخیص شکلات اصل از تقلبی

میدانیم که شکلات در دنیای امروز جز پرطرفدارترین و به جرئت می توان گفت حتی خوشمزه ترین تنقلاتی است که در بین تمامی کودکان ،نوجوانان و حتی بزرگسالان مصرف می شود. طعم بی نظیر شکلات حس شادی را در تمام وجودمان پخش می کند از این رو پژوهشگران از آن به عنوان هورمون شادی نیز یاد می کنند. سوال این است که این لذت بی مانند را چگونه تشخیص دهیم و چگونه یک شکلات خور حرفه ای باشیم؟

  • قبل از هر چیزی خود را از تمامی استرس های روزمره دور کنید هود را به دست شکلات بسپارید. این قانون اول ما است.
  • سعی کنید معده شما در هنگام خوردن شکلات زیاد پر نبوده و یا از قبل طعم دیگری در دهان شما نباشد به عبارت دیگر قبل از خوردن شکلات سعی کنید تنقلات دیگری نخورید.
  • اگر می خواهید که نهایت لذت را از خوردن شکلات به دست بیاورید سعی کنید آن را در ۳ مرحله میل کنید. اول از همه به شکلات به شکل ظاهری آن توجه کنید باید شکل آن براق و بی نظیر باشد در روی آن آثاری از گرد و غبار و یا لکه نباشد و هم چنین عاری از هرگونه خط خوردگی باشد. اگر شکل شکلات خاص و متفاوت باشد حتی نگاه کردن به آن نیز لذت خاص خود را دارد.
  • اگر می خواهید طعم شکلات را حس کنید باید بدانید که ۸۰% طعم شکلات از بوی آن به دست می آید برای این کار وقتی آن را باز می کنید بوی آن به شما هیجان خواهد داد البته لازم به ذکر است که سک شکلات واقعی و با کیفیت این بوی خاص و ماندگار را به شما میدهد.
  • در مرحله بعد برای تست کردن طعم شکلات آن را با دندان خود گاز بگیرید.با این کار می توانید میزان سختی شکلات را تشخیص دهید و بعد شکلات را در روی زبان خود بگذارید با این کار طعم آن را بهتر حس خواهید کرد. اگر میخواهید طعم آن بهتر حس کنید بهتر است در تمامی دهان خود بچرخانید.

طعم یک شکلات واقعی در دهان ۴۵ دقیقه می ماند.

شکلات واقعی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک تکه از شکلات را دهان خود بگذارید و با دست بینی خود را بگیرید و اجازه دهید با زبان خود طعم های متفاوت آن را تشخیص دهید. بعد از آنکه شکلات در دهان شما ذوب شد دست خود را از روی بینی خود بکشید از دهان خود یک نفس بکشید و از بینی خود بیرون دهید با این کار بینی شما طعم شکلات را بهتر و دقیق تر حس خواهد کرد و تا به الان طعم های دیگری از شکلات را حس خواهید کرد.

شکلات واقعی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک شکلات مرغوب چگونه باید باشد؟

یک شکلات واقعی و مرغوب صاف و بدون هرگونه افزودنی است . اگر بر روی شکلات شاهد تغییر رنگ بودید مثلا از قسمتی شروع به روشن شدن کرده باشد نشان دهنده این است که در جای گرم نگه داشته شده است. کاکائو و روغن آن به اصطلاح حالت کریستالی گرفته است. شکلات های تلخ مرغوب دارای رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز دارند. شکلات های شیری نیز رنگ قهوه ای براقی دارند که زیاد هم تیره نیست را دارد. شکلات سفید هم رنگی مانند عاج فیل دارد. وقتی شکلات را میشکنید به صدای آن خوب گوش دهید. شکلات های تلخ صدای سختی دارند. اما مثلا صدای شکلات های سفید و شیری نسبتا سخت تر است.

 تشخیص شکلات اصل از تقلبی
تشخیص شکلات اصل از تقلبی

یک شکلات مرغوب بدون اینکه خرده های ریزی شود به صورت یک پارچه خرد می شود.

آیا می دانستید ؟؟؟

  1. یک شکلات مرغوب در دهان شما مزه ای روغن مانند به جا نمی گذارد. اگر از شکلاتی که خورده اید طعمی این چنین حس کردید باید بدانید که در تهیه آن علاوه بر کره کاکائو از روغن های گیاهی نیز استفاده شده است.
  2. یک شکلات مرغوب از کره کاکائو تهیه می شود و کره کاکائو تنها روغنی است که با دمای بدن ذوب می شود.

تشخیص شکلات واقعی از تقلبی در ۵ روش

Tags: تنقلات, شکلات, شکلات اصل, شکلات تلخ, شکلات سفید, شکلات شیری, شکلات مرغوب, شکلات واقعی, شیرینی, کره کاکائو, هورمون شادی

سه روش استفاده روزانه از پودر کاکائو

 

پودر کاکائو از جمله مواد غذایی است که به صورت طبیعی از میوه درخت کاکائو به دست می آید و به صورت دقیق تر می توان گفت طی پروسه هایی از دانه های موجود در میوه درخت کاکائو پودر کاکائو به دست می آید.

کاکائو

  • پر مصرف ترین و پرطرفدارترین مصرف پودر کاکائو در تهیه شکلات است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است کاکائو بسیار برای سلامتی از طرف متخصصان تغذیه تاکید شده است. از این رو در این جا برای شما سه روشی که به کمک آن می توانید به صورت روزمره از کاکائو استفاده کنید را شرح خواهیم داد.

 

به دلیل فواید کاکائو برای سلامتی بیشتر مردم شیر کاکائو را استفاده می کنند با اینکه شیر کاکائو هم به نوعی حاوی پودر کاکائو است اما به دلیل داشتن شکر زیاد برای سنین بزرگسالی توصیه نمی شود. بهتر است از کاکائو و شکلات های با درصد شکر پایین به خصوص شکلات تلخ استفاده شود. پودر کاکائو به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها برای بدن و در مقابله با رادیکال های آزاد بسیار موثر می باشد.

 

  • ۳ روش برای استفاده از پودر کاکائو در مصارف روزانه

 

اضافه کردن پودر کاکائو به اسموتی

 

معمولا اسموتی هایی که تهیه می شود حاوی میوه هایی هم چون موز و یا توت فرنگی بوده و نوشیدنی محبوبی محسوب می شود اگر در این نوشیدنی از پودر کاکائو استفاده کنید می توانید نیاز روزانه خود را به استفاده از کاکائو تامین کنید.

در آسان ترین روش تهیه میوه مورد نظر خود را مثلا توت فرنگی را با ماست یونانی و چند تکه یخ مخلوط کنید و ۱ قاشق غذاخوری هم پودر کاکائو اضافه کنید این مقدار از کاکائو می تواند هم بر روی طعم و هم بر روی سلامتی شما تاثیر مثبت بگذارد.

کاکائو

طعم دار کردن میوه ها با کاکائو

 

میوه ها بهترین میان وعده هایی هستند که برای سلامتی ما از طرف پزشکان توصیه می شود. در بسیاری از موارد متخصصین تغذیه برای کاهش وزن به مراجعه کنندگان خود خوردن حداقل ۱ عدد میوه را توصیه می کند. اما لازم به ذکر است که در بعصی موارد به خصوص در ساعات پایانی روز بدن ما نیاز مفرطی به شیرینی جات پیدا میکند از این رو برای جلوگیری از این نیاز میتوانید چند تکه از میوه مورد نظر خود را اسلایس کرده و بر روی آن پودر کاکائو اضافه کرده و به عنوان میان وعده و یا عصرانه و حتی در زمان هایی که بدن به صورت بسیار زیاد به شیرینی احتیاج پیدا میکند استفاده کنید.

کاکائو

کیک های خانگی با پودر کاکائو

 

بسیاری از کیک هایی که از بیرون تهیه می کنید حاوی شکر زیادی بوده و به خصوص برای کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن دارند نامناسب است حتی در مواردی کسانی که به بیماری قند خون دچار هستند نمیتوانند از این کیک ها استفاده کنند. می توانید کیک های خانگی مطابق میل خود تهیه کنید و در آن از کاکائو استفاده کنید.

کاکائو

برای اطلاعات بیشتر می توانید ما را از شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کاکائو و تاریخچه آن را بدانیم

 

کاکائو در سالهای ۴۰۰ و ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد قومی در حوالی مکزیک کنونی می زیستند که آنها کاکائو را به صورت نوشیدنی مصرف می کردند و تخمین زده می شود که این قوم اولین انسان هایی بودند که کاکائو را کشف کردند. آنها دانه های کاکائو را می کوبیدند و به آن آب ، ادویه جات مختلف ، سبزی ها و فلفل اضافه می کردند و بدین شکل مصرف می کردند .

کاکائو

در طول زمان مایا ها ( ۶۰۰ سال قبل از میلاد ) و آزتک ها ( ۴۰۰ سال قبل از میلاد ) روش های مختلف دیگری برای استفاده از کاکائو کشف کردند.  در طول زمان حتی دانه کاکائو به عنوان پول رایج در هنگام معاملات و زمانی نیز به عنوان واحد سنجش استفاده می شد.  در طول جنگ هایی که مابین قوم مایا و آزتک رخ داد قوم قوم چیمیمکن خراج و مالیاتی را که از مناطق فتح شده می گرفت بر اساس دانه کاکائو بود.

تولید کاکائو بعد از کشف قاره آمریکا بیشتر شد اما هم چنان نوشیدنی کاکائو برای اقشار مرفه و سربازانی که در حال جنگ با دشمن بودند باقی ماند.

 

کاکائو
کاکائو
  • ریشه و ترکیب  

کاکائو و یا پودر کاکائو که در کارخانجات به شکلات تبدیل می شود در واقع از دانه های کاکائو طی فرایندهایی به دست می آید. به طور کلی عصاره کاکائو به کاکائویی که در شکلات های تیره رنگ وجود دارد و برای سلامتی مفید هستند اشاره می کند. پلی فنول هایی که در کاکائو موجود هستند فلاونوئید هستند .

عصاره کاکائو که برای سلامتی هم مناسب باشد ۸٫۰۷ الی ۴۸۴٫۷ میلی گرم حاوی پلی فنول است.

  • عصاره کاکائو در ترکیب خود دارای موارد زیر نیز می باشد:

کافئین و تئوبرومین

آمین های بیوژن ( فنیل اتیل آمین ،تیرامین )

کافه ایل آسپارتیک اسید (۳۷ میلی گرم در ۱۰۰ میلی گرم )

کاکائو
کاکائو
  • فورمولاسیون و انواع آن

در کنار رنگ و طعم تلخی که کاکائو دارد شکلات سیاه به طور معمول دارای ۷۰% و بیشتر کاکائو است و نسبت به شکلات های معمولی  ترکیب بیشتری از بیوکنستراسیون را ارائه می دهد اما پودر کاکائو نسبت به شکلات تلخ دارای مقادیر کم تری است.

شکلات تلخ دارای رنگ تیره تری بوده و از لحاظ طعم زیاد مورد پسند همگان نیست اما دارای مقادیر زیادی از کاکائو بوده و از این رو این ترکیبات خاصیت بیشتری نسبت به نوع دیگر شکلات ها دارند.

 

  • کاکائو از لحاظ مولکولی

  • نیتریک اسید

نیتریک اسید در واقع یک فرستنده عصبی بوده که در باز شدن رگ های خونی تاثیر داشته و اگر فعالیت نیتریک اسید در بدن افزایش یابد سبب افزایش جریان خون شده ودر مواقع خاصی فشار خون را کاهش می دهد.

 

  • اشتها

طبق تحقیقاتی که انجام شده است طعم و بوی شکلات تلخ  در زنان سبب کاهش اشتها می شود و از این رو در کاهش وزن از طرف متخصصین تغذیه توصیه می گردد.

  • سردرد و گردش خون

طی تحقیقاتی که انجام شده است ترکیبات منحصر به فرد موجود در کاکائو سبب کاهش سردرد ها شده و در سنین پایین حتی طی واکنش هایی که در مغز انجام می شود سبب افزایش گردش خون می گردد.

 

  • افسردگی 

ترکیبات موجود در کاکائو در روده ها در کنار سلول های دفاعی سبب ایجاد سروتونین در خون می شود و این هورمون که از آن به عنوان هورمون شادی نیز یاد می شود خاصیت ضد التهابی از خود نشان می دهد و این تاثیر مستقیم از شکلات کاملا تثبیت شده است.

در طی آزمایشاتی که انجام شده است طعم خوب شکلات در مغز سبب ترشح اندورفین از هیپوتالاموس می شود و در موش های آزمایشگاهی این تاثیر مانند سوکروز عمل می کند.

در پاره ای از آزمایشات و تحقیقات انجام شده شکلات در کاهش مشکلات روحی تاثیر خود را نشان داده و این نشان میدهد که مصرف کنندگان از ترکیب خاص موجود در شکلات خوشنود می شوند.

در افراد بالغ (۴۰-۶۵ سال) ۵۰۰ میلی گرم پلی فنول های کاکائو در طی ۳۰ روز سبب آرامش و تسکین افراد شده و روحیه آنها را بهتر می کند.

برای اطلاعات و دیدن عکس های بیشتر صفحه ی اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

واردات  مشتقات شکلات با شرکت ام تی رویال ترکیه

پودر کاکائو

پودر کاکائو چیست؟

پودر کاکائو در اصل می توان گفت که از مولکول های کافئین ،تئوبرومین و پرو سیاندین تشکیل شده است و جز اصلی شکلات محسوب می شود . پودر کاکائو اصل طعم تلخی داشته و رنگ آن به صورت قهوه ای می باشد. پودر کاکائو به دلیل خاصیت فوق العاده ای که دارد در بسیاری از موارد دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • خلاصه

عصاره کاکائو برای مفاصل بسیار مفید بوده و از طرفی خوردن شکلات تیره باعث تقویت جریان خون و انسولین می گردد.

در بعصی تحقیقاتی که انجام شده است وجود ماده ای به نام اپیکاتش در کاکائو تثبیت شده است که این ماده سبب افزایش جریان خون و اکسیژن در مغز شده و این باعث طول عمر نیز می شود. حتی در بعضی موارد در مورد میتوکندری های معیوب که تاثیراتی را در بدن ایجاد می کنند این اپیکاتش در کاهش این تاثیرات مفید است.

پودر کاکائو

اپیکاتشی که از طرف بدن جذب می شود سبب اکتیو کردن سیگنال های انسولین در بدن می شود و از طرفی این سیگنال ها نیز در افزایش جذب گلوکز از بدن تاثیر دارد. افزایش جذب گلوکز از بدن بدین معنی است که بدن قادر است بهتر گلوکز و یا قند را جذب کند. هم چنین اپیکاتش در بدن سبب افزایش تولید نیتریک اسید می شود و این هم سبب باز شدن رگ ها و افزایش جریان خون می شود.

مقدار مصرف پیشنهادی برای شکلات حدود ۲۶ الی ۴۰ گرم شکلات تیره بوده که دارای حداقل ۷۵ % کاکائو است که این مقدار حدودا ۲۰۰ کالری محسوب می شود اما شکلات های سفید و شیری که میزان کاکائو در آنها پایین است نمیتواند میزان مورد نیاز بدن شما را تامین کند. می توان گفت پودر کاکائو در میزان گردش خون تاثیر داشته و هم چنین از مواردی است که سبب تولید انرژی در بدن می شود و این موارد تاثیر طولانی نیز دارد.

پودر کاکائو

  • آنچه که باید بدانیم

 

نام های دیگری نیز به کار برده می شود مانند

پلی فنول های شکلات ، پلی فنول های کاکائو ، عصاره کاکائو و چوکامین یا شوکامین

  • نکاتی که باید توجه کرد

در شکلات به میزان کمی کافئین موجود است.

شکلات تیره که میزان ۷۰% و یا حتی بیشتر دارای کاکائو است طعم خوشمزه تری داشته و به دلیل داشتن پلی فنول بهترین منبع پلی فنول در بین مشتقات کاکائو محسوب می شود.

شکلات تیره دارای مقدار کمی پلی فنول بوده و هم چنین شکلات سفید هم در واقع منبع پلی فنول محسوب نمی شود چونکه میزان آن بسیار کم میباشد.

پودر کاکائو

برای اطلاعات و دیدن عکس های بیشتر صفحه ی اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

زمان مناسب برای خرید پودر کاکائو

شکلات

شکلات یا کوکولین؟

  • خلاصه ای در مورد شکلات

شکلات محبوب ترین تنقلات نه تنها برای بزرگسالان است  بلکه کودکان نیز عاشق آن هستند. شکلات به صورت طبیعی از میوه درخت کاکائو به دست می آید و طی فرایندهایی که در کارخانجات بر روی آن انجام می شود به شکلات تبدیل می گردد. در مورد شکلات و مشتقات آن اخیرا مجمع مهندسان صنایع غذایی اطلاعات گسترده ای را اعلام کردند. در این مورد که در هنگام خرید به نوع محصولی که خریداری می کنید توجه نمایید فرق بین شکلات واقعی و کوکولین بسیار مهم است.

شکلات

  • شکلات واقعی چیست؟

شکلات واقعی از از کره کاکائو واقعی و کاکائو تهیه می شود و بسیار لذیذ بوده و برای سلامتی نیز مفید می باشد اما کوکولین محصولی مشابه شکلات بوده اما در ان از روغن های گیاهی دیگری به جای کره کاکائو واقعی استفاده می شود و یه همراه کاکائو تولید می گردد. کیفیت و قیمت کوکولین با شکلات واقعی متفاوت بوده و تحت هر شرایطی طعم شکلات واقعی بسیار بهتر بوده و هم چنین قیمت آن نیز باالطبع بسیار بالاتر خواهد بود . بسیاری از خریداران شکلات از این نکته بی خبر بوده و از این رو بعضی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده و کوکولین را به جای شکلات واقعی به خریداران می فروشند. البته همانطور که گفته شد قیمت شکلات واقعی نسبت به کوکولین بالاتر بوده اما تنها با تکیه بر این تئوری خرید نکنید ممکن است قیمت کوکولین هایی که با قیمت زیاد ارائه می شوند سعی در گمراهی شما داشته باشند از این رو شکلات واقعی یک محصول کاملا متفاوت نسبت به کوکولین می باشد.

البته لازم به ذکر است که هم شکلات و هم کوکولین اگر در شرایط مناسب و مشابهی تهیه شوند هر دو برای استفاده مناسب هستند اما هدف ما از این اطلاع رسانی این است که مشتری با آگاهی کامل نسبت به خرید محصول مورد نظر تصمیم بگیرد.

 

شکلات

 

راه های تشخیص شکلات واقعی

در ادامه بحث هایی که از طرف مجمع مهندسین صنایع غذایی منتشر شده است در فصول خاصی از سال که تقاضا برای شکلات بالا می رود به خصوص در اعیاد و دید و بازدید ها بعضی از تولید کنندگان نا معتبر اقدام به تولید کوکولین به جای شکلات واقعی می کنند که محصولات کوکولینی انها دارای نقطه ذوب بالا بوده و هم چنین حاوی اسید های چرب با ترانس بالا بوده و هم جنین در صورت استفاده مکرر سبب بیماری های قلبی و عروقی می گردد زیرا که در تولید آن از روغن های نامرغوب استفاده می کنند و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند. در این نوع محصولات که در آن از روغن های بی کیفیت استفاده می شود در دهان طعمی مانند پارافین و یا شمع حس می شود. شکلات واقعی در دمای اتاق شروع به ذوب شدن می نماید و هنگامی که در دست می گیرید شروع به نرم شده می کند و در زمان کوتاهی نیز ذوب می شود.

 

شکلات

همانطور که گفته شد در فصول به خصوصی از سال که مصرف شکلات بالا می رود به طور مثال در اعیاد شاهد فروش شکلات و آبنبات هایی با قیمت بسیار پایین می باشیم در این نوع از موقعیت ها لطفا به موارد زیر توجه کنید:

  1. به بسته بندی محصول و نام تجاری آن حتما دقت نمایید
  2. به محل تولید و ترکیبات محصول دقت نمایید و از تولید کنندگان و برند های تجاری برجسته و مشهور خریداری نمایید.
  3. از محصولاتی که در بیرون و بدون برند تجاری و به صورت فله به فروش می رسد دوری نمایید.
  4. اگر در روی شکلاتی که خریداری می کنید چیزی مانند سفیدک مشاهده کردید نشان از وجود کوکولین می باشد. این سفیدک تاثیری در طعم محصول ندارد و تنها باعث بد دیده شدن شکلات می شود و شکل ظاهری آن را خراب می کند .
  5. در بسته بندی شکلات و محصولات آن در مکان هایی با دمای ۱۸-۲۲ درجه محافظت می شود، دور از نور آفتاب ، بدون بو ، با رطوبت کم و خشک نگه داری می شوند همچنین شکلات ها در قفسه های خشک و دور از نور آفتاب قرار می گیرند. اگر در این صورت ارائه نمی شوند از خرید آن صرف نظر نمایید. همچنین شکلات ها در یخچال نگه داری نمی شوند.
  6. اگر در مکان های هیژنیک و استاندارد به فروش نمی رسند از خرید آن خودداری نمایید.

برای اطلاعات و دیدن عکس های بیشتر صفحه ی اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

واردات پودرکاکائو

واردات پودرکاکائو

ایران چقدر از ترکیه پودر کاکائو وارد کرده است؟

پودرکاکائو
پودرکاکائو

ایران یکی از وارد کنندگان پودرکاکائو و یکی از پرمصرف ترین در خاور میانه است

این کشور با رقم واردات بالغ بر سه هزار و ۷۰۱ تن پودر کاکائو بدون قند، به ارزش دلاری ۱۲۱۷۳۴۳۹ ، یکی از وارد کنندگان عمده در این زمینه به شمار میاد.

شرایط واردات پودر کاکائو

حجم بسیار زیادی از این مواد در صنایع

  • شکلات سازی
  • شیرینی پزی
  • قنادی
  • بستنی
  • بسته بندی خام

مصرف شده و همچنان این صنعت نیازمند واردات هر چه بیبشتر در این زمینه میباشد

واردات محصولات کشاورزی
پودرکاکائو دردو نوع

کارخانجات زیادی در این زمینه فعالیت دارند که بیشتر مواد مصرفی خود را از کشور های زیر تهیه مینمایند

  1. اسپانیا
  2. اندونزی
  3. چین
  4. مالزی
  5. ترکیه
  6. امارات متحده عربی
  7. هلند
  8. فرانسه
  9. ساحل عاج
پودر و دانه کاکائو
واردات پودرکاکائو

در این میان سهم دبی و ترکیه به دلیل داشتن مرز نزدیک قابل توجه است

این کشور ها خود دانه کاکائو پرورش نمیدهند ولی با استفاده از بازارهای بین المللی و همچنین تکنولوژی پیشرفته توانسته اند دانه کاکائو رو عمدتا از کشور های افریقایی و یا اسیایی خریداری نموده و آنرا تبدیل به پودر کاکائو نموده و وارد ایران نمایند

در این میان سهم شرکت های خصوصی در واردات این نوع محصولات بسیار چشمگیر است

به دلیل اینکه این کالا جزو کالاهای اساسی به حساب نمیاد ، شرکت های خصوصی با استفاده از سیستم های بین المللی توانسته اند سهم خود را از واردات این محصول پر مصرف در اختیار بگیرند

چه نوع پودرکاکائویی مناسب بازار ایران است

کارخانجات صنعتی ایران عموما از پودرکاکائو با درصد چربی ۱۰ تا ۱۲ درصد و رنگ تیره استفاده مینمایند . رنگ تیره پودرکاکائو برای تولید انواع شکلات و کیک های شکلاتی بسیار مناسب است

شایان ذکر است که مواد دیگری هم در این صنعت به همراه کاکائو استفاده میشود که میتواند از آن جمله

  • روغن سی بی اس
  • کره کاکائو
  • مواد نگهدارنده
  • اسید سیتریک

نام برد

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واردات پودرکاکائو از ترکیه شم میتوانید با کارشناسان شرکت ام تی رویال ترکیه صادرکننده تخصصی مواد کشاوری به ایران در ارتباط باشید.

فروش پودر کاکائو الکالایز لاتامارکو

لینک مستقیم ثبت سفارش

کره کاکائو

کره کاکائو چیست؟

آیا درمورد کره کاکائو چیزی شنیده اید؟ در این مقاله میخواهیم در مورد این ماده مفید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم

کره کاکائو
کره کاکائو

به طور کلی می توان گفت کاکائو از میوه درخت کاکائو تهیه می شود که کره کاکائو هم از داخل دانه های میوه که به صورت کپسول مانند است به دست می آید. این کره بسیار طبیعی است و در واقع نام کاکائو به موادی که از دانه خارج می شود و روی آن هیچ فرایندی انجام نمی شود گفته می شود.
کره کاکائو از ترکیبات و مشتقات شکلات محسوب می شود و کاکائو در تولید محصولات دارویی و پزشکی استفاده می شود. از خصوصیات بارز کره کاکائو این است که در دمای اتاق یعنی در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد ذوب نمی شود اما نسبت به دمای بدن حساس بوده و به طور مثال در دست شما ذوب می شود.

فواید کره کاکائو چیست؟

کره کاکائو که محصول جانبی کاکائو بوده به تنهایی جز محصولات غذایی غنی بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین و چربی های اشباع شده و نشده است و خود به تنهایی می تواند نیاز روزانه بدن انسان به چربی را تا ۴۳ درصد تامین کند.
کره کاکائو منبع انتی اکسیدان هایی مانند پالمیتیک اسید، الئیک اسید و استئاریک اسید است که در جلوگیری از پیری بسیار مورد توجه قرار گرفته است از طرفی در برطرف کردن چین و چروک ها و لکه های پوستی ناشی از اشعه افتاب بسیار مورد استفاده است.

کره کاکائو
کره کاکائو
  • -ترک هایی که در بدن دیده می شود به خصوص ترک های حاملگی میتوان با کره کاکائو و روغن نارگیل به حداقل رساند و شدت آن را کم کرد. به خصوص در دوران بارداری می توان به آسانی از آن استفاده کرد چون این روش بسیار طبیعی بوده و از طرفی دیگر کرم های دیگر حاوی مواد شیمیایی بوده و میتواند مضر باشد.
  • -بیمارانی که از بیماری آنورکسیا رنج می برند و یا کسانی که از مشکل کمبود وزن رنج می برند می توانند از کره کاکائو به عنوان روغن که منبع آن گیاهی است استفاده کنند. البته این کره را بهتر است کم کم وارد رژِیم غذایی خود کنند.
  • -کره کاکائو می تواند نواقصی که در برنامه غذایی خود دارید را برطرف کند زیرا که دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی است. ویتامین کا ، و مقدار حدودا ۵ میلی گرم ویتامین ای و مقدار اندکی نیز مواد معدنی داراست.
  • -کاکائو مشکلات و مخطلات هورمونی در بدن را تصحیح می کند مقدار سروتونین که در بدن از آن به عنوان هورمون شادی یاد می کنند را افزایش می دهد و مغر مقادیر بیشتری را ترشح می کند. به خصوص اگر در رژیم غذایی مقداری کاکائو را اضافه کنید سبب آرامش فکری و ذهنی می شود و هم چنین به نوعی به نوعی آرامش جسمی هم می دهد.
  • -کره کاکائو از دانه های کاکائو استخراج می شود که دانه های کاکائو منبع سولفور بوده است و اگر در برنامه غذایی خود وارد کنید سبب درخشندگی پوست ، مو ها و همچنین در جلوگیری از شکنندگی ناخن ها موثر خواهد بود.
  • -نور آفتاب برای پوست در طولانی مدت مضر بوده و اشعه آفتاب به خصوص اشعه های یو وی باعث به وجود آمدن لکه های پوستی شده و در دراز مدت حتی ممکن است ایجاد بیماری های پوستی مثل سرطان پوست نماید. برای جلوگیری و حتی درمان مشکلات پوستی ناشی از آفتاب بهتر است از کرم هایی که حاوی کره کاکائو است استفاده شود.

شرکت ام تی رویال ترکیه وارد کننده کره کاکائو به ایران

مزایای دارویی شکلات

مزایای دارویی شکلات

آیا از مزایای دارویی شکلات اطلاعی دارید؟

اگر به خوردن شکلات علاقمند هستید توصیه میکنیم حتما از مقاله را مطاله فرمایید

واردات محصولات کشاورزی
پودرکاکائو دردو نوع

 

تحقیقات علمی اخیر نشان می دهد که این مواد مغذی قدرتمند احساس شادی را افزایش می دهد، اکسیداسیون در بافت های بدن را تحریک می کند، مراکز لذت و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و حتی ممکن است به شما کمک کند که بیشتر زندگی کنید.
شکلات احتمالا یکی ازمنابع غذایی پیچیده ماست. به معنای واقعی کلمه هزاران ترکیب شیمیایی در یک شکلات معمولی وجود دارد که نتیجه آن سنگ زنی و کباب کردن دانه های کاکائو است.

پودرکاکائو
پودرکاکائو

نحوه استفاده از کاکائو بدون قند

پودر کاکائو خالص داروی گیاهی قوی است. اما مراقب مواد مغذی غیر سالم مانند چربی اشباع شده و قند است که اغلب به آن اضافه می شود باید بود.در حالی که شما می توانید کاکائو خالص را در شکل کپسول یا تنتور بردارید، باید مقدار بیشتری را برای به دست آوردن هر گونه مزایایی ببرید که طعم را از دست ندهید. در اینجا به برخی از گزینه های سالم اشاره میشود

  • .برای ترکیب شکلات فیکس ، ۱ قاشق چای خوری کاکائو (یا طعم) را با ماست یا میوه برش خورده مخلوط کنید
  • خودتان پودینگ سویا کاکائو خود را بسازید. مخلوط ۱ قاشق غذا خوری کاکائو با ۱/۲ پوند از توفو ابریشمی و شیرین به عنوان شیرین کننده…
  • .اسموتی را با مخلوط کردن کاکائو با میوه و شیر، شیر سویا یا ماست یخ زده درست کنید .
Cocoa

فواید شکلات:

  • طول عمر

یک مطالعه منتشر شده در شماره ۱۹۹۸ مجله پزشکی بریتانیا نشان می دهد که چند قطعه شکلات هر ماه ممکن است زندگی شما را بیشتر کند محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، بیش از ۷،۸۰۰ مرد را مورد مطالعه قرار دادند محققان با در نظر گرفتن سن، وزن و وضعیت سیگار کشیدن مردان، مصرف شکلات تقریبا یک سال به زندگی مردان اضافه کرد. محققان بر این باور بودند که مزایای آن از شکلات محسوب می شود

آنتی اکسیدان ها.

دو تحقیق که در سال ۱۹۹۸ در مجله علوم تغذیه و ویتامین شناسی منتشر شده که نشان میدهد شکلات آنتی اکسیدان های قوی را بالا می برد. این همان آنتی اکسیدان های مفید است که در شراب قرمز یافت می شود.فنل های اصلی که از شکلات پاک شده اند، عبارتند از اپیکتاکچین و کاتچین، مواد موجود در چای سبز، منبع دیگری از آنتی اکسیدان ها هستند

ایمنی

مطالعه ۱۹۹۷ در ایمونولوژی سلولی نشان می دهد که فنل های موجود در شکلات همچنین ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را افزایش دهند

سلامت قلب.

شکلات ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند. عصاره پودر کاکائو باعث جلوگیری از اکسیداسیون می شود.

جلوگیری از زخم

مطالعات اخیر در ژاپن که در سال ۱۹۹۸ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی منتشر شده است، نشان داد که کنسانتره این آنتی اکسیدان های مفید از شکلات باعث جلوگیری از زخم ها و همچنین داروهای پیشگیری از زخم میشود.
تئوبرومین، یک متفورمین مشتق از کافئین، یک محرک خفیف است. احتیاط: غلظت آن در شکلات به اندازه کافی تاثیر بر روی بزرگسالان ندارد، اما ممکن است برای کودکان و به خصوص سگ ها سالم نباشد. قطعه ای از دو اونس شکلات می تواند یک سگ را بکشد

لاتامارکو با کیفیت ترین پودرکاکائو در ترکیه

بازرگانی ام تی رویال


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.