نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان
نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه www.mtroz.com

نیازمندیهای ترکیه با سایت ام تی رز درج اگهی رایگان

شرکت ام تی رویال ترکیه

صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا خدمات از یک کشور به کشور دیگر است، به گونه ای که این انتقال از مسیر رسمی و گمرکی بین کشورها صورت گرفته باشد. در این حالت فروشنده کالا یا خدمات به عنوان "صادرکننده" و خریدار کالا یا خدمات نیز با عنوان "واردکننده" شناخته می شوند. به عبارت کلی در تجارت بین المللی، "صادرات" اشاره به فروش کالا و خدمات به بازارهای خارج از قلمرو گمرکی کشور تولید کننده، اطلاق می گردد.

 شرکت ام تی رویال ترکیه

صادرات و تجارت آزاد

نظریه برتری نسبی طی قرن ۱۹ میلادی در نوشته‌های اقتصاددانان کلاسیک بروز و حقیقت پیدا کرد. این نظریه مبتنی بر این اصل است که هر کشور یا گروه و اقتصاد باید به تولید آن کالاهائی مبادرت ورزد که درتولید آن ازبرتری برخوردار است، زیرا کالا را به بهای ارزانتری نسبت به سایر کشورها یا افراد و گروهها عرضه می کند. نظریه برتری نسبی که توسط "ریکاردو" اقتصاددان مشهور انگلیسی، بیان شد، سالهاست که دیدگاه نظری حاکم بر تجارت بین المللی را شامل می شود.

در دنیای اقتصادی امروز تغییرات وتحولات تکنولوژی به اندازه ای سریع وچشمگیر است که هیچ کشوری به تنهائی قادر به تولید همه چیز برای خود نیست وتوسعه و رفاه بدون همیاری و بهره گیری وداد و ستد با دیگران اتفاق نخواهد افتاد. اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک، بالا رفتن رقابت، نوآوری، بالا بردن کیفیت کالا وتحرک اقتصادی درکشورهای در حال توسعه را تا حد زیادی ناشی از تجارت خارجی و روابط اقتصادی این کشورها می دانند.

 

مزیتهای صادرات

صادرات کالا باعث می گردد که شرکتها به منظور حفظ موقعیت رقابتی خود در بازارهای جهانی کیفیت محصولات خود را افزایش و هزینه های مربوط به تولید را کاهش دهند. افزایش مهارت کارکنان نیز از دیگر مزایای صادرات شرکتها است، زیرا شرکتها برای تولید کالای استاندارد ناچارند دانش کارکنان خود را افزایش دهند.

افزایش سهم بازار و جلوگیری از کاهش تولید و فروش محصول در صورت فعالیت رقبا در بازار داخل نیز از دیگر مزایای صادرات است. بدین ترتیب در صورت بروز رکود در بازار داخلی، شرکت دارای بازار مناسبی در خارج است.صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشورها و برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می کند.

  شرکت ام تی رویال ترکیه

زیان‌های صادرات

برایشرکتهای متوسط و کوچک (شرکتهای کمتر از ۲۵۰ کارمند)، تولید کالا و خدمات قابل فروش در بازارهای خارجی مشکل‌تر از بازار داخلی به نظر می‌رسند. دلیل این موضوع، فقدان شناخت از قواعد بازرگانی، تفاوتهای فرهنگی، زبان‌های متفاوت و اوضاعخارجی معاوضهاست که با علاقه برای صادرات در تقابل هستند.

مشکل دیگر خطر نوسانات نرخ معاوضه در جریان فعالیت صادراتی است کهمدیریت مالی شرکت را به چالش می کشد. از طرف دیگر همواره باید در نظر داشت که مشتریان بین‌المللی خدمات بیشتری را نسبت به خریداران داخلی از فروشنده‌شان درخواست می‌کنند، مانند نصب و راه‌اندازی تجهیزات، نگهداری یا گارانتی و خدمات پس از فروش بیشتر.

 

صادرات و مناطق آزاد

به نظر بسیاری از اقتصاددانان، ایجاد مناطق آزاد ابزاری است که کشورهای درحال توسعه می توانند با بکارگیری نیروی انسانی ارزان و نیز مواد اولیه وکالاهای واسطه ای وترویج تجارت آزاد درآن مناطق، ازاصل برتری نسبی بهره مند شده و روند توسعه اقتصادی خویش را سرعت بخشند.

از آنجا که یکی از راههای توسعه تجارت خارجی، بکارگیری ابزار منطقه آزاد است، لذا بسیاری از اقتصاددانان، استفاده ازاین ابزار را مفید تلقی می کنند. به ویژه آنکه به کارگیری این ابزار می تواند عاملی جهت جلوگیری ازشوکهای ناشی از مراحل انتقالی اقتصاد باشد و سیاستهای داخلی را تا حد زیادی با تحولات اقتصاد جهانی هماهنگ نموده و کارائی اقتصادی را افزایش دهد.

 شرکت ام تی رویال ترکیه

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی در قوانین ایران برای واردات و صادرات کالا برای تاجران ضروری است. در ایران تنها بازرگانانی می‌تواننددر واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشد. در شرکت‌های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسؤول شرکت صادر می‎شود.   بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می‎نمایند باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بعزرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است.  یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می‎شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی دهند.

شرایط صدور

الف) اشخاص حقیقی ایرانی

داشتن حداقل 23 سال تمام

برگ پایان خدمت نظام و یا برگ معافیت برای آقایان

داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع

داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی

داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت

داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

=====================


معمولاً وجوهی که در گمرک از کالاهای وارداتی دریافت می شود، یکی حقوق و عوارض است که در واقع نوعی مالیات غیر مستقیم است، و دیگری هزینه ها است که در مقابل انجام خدمت است مثل هزینه تخلیه و بارگیری، آزمایش، استاندارد، انبارداری. حقوق و عوارض توسط گمرک وصول ولی هزینه ها توسط سازمان های ارائه کننده خدمت مثل سازمان بنادر در بنادر، انبارهای عمومی در گمرکات داخلی، سازمان ملی استاندارد، ... وصول می گردد. حقوق ورودی در بند ح ماده 1 قانون امور گمرکی تعریف شده که شامل دو قسمت است: 1- حقوق گمرکی (که برای همه کالاها 4% است و توسط مجلس وضع گردیده ). 2- سود بازرگانی که توسط دولت تعیین می گردد. این نوع مالیات در ستون سوم جدول تعرفه گمرکی ایران درج گردیده است. البته مالیات ها و عوارض دیگر از جمله 8% مالیات ارزش افزوده، 4% از کالاهای فرهنگی، 5% از مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی به عنوان هلال احمر،... البته در حال حاضر در خصوص این که حقوق ورودی شامل تمام وصولی های گمرک می شود، اختلاف وجود دارد.

 شرکت ام تی رویال ترکیه

00902122582323 دفتر استانبول

00905377983495 موبایل واتس آپ و تلگرام

https://bit.ly/35bcdbW

royal @mtroyal.com.tr

شرکت ام تی رویال ترکیه قدیمیترین و فعالترین شرکت بازرگانی و تولیدی در ترکیه می باشد.

که به علت همکاری طولانی با شرکت ها و بانکهای ایرانی بهترین راه حل ممکن را به شما پیشنهاد خواد داد

تلفن دفتر استانبول ثابت:00902122582323

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.